اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی‏‌فقیه در سپاه:

مقام ولایت راهبر امت در صراط مستقیم است

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صراط مستقیم در حقیقت جاده‏‌ای است که انسان را از خاک به خدا می‏‌رساند و راهبر در این راه، مقام ولایت است.

مقام ولایت راهبر امت در صراط مستقیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‏‌صادقی در دوره تربیت و تعالی پاسداران سپاه استان سمنان اظهار داشت: فلسفه وجودی دین آن است که انسان را هدایت کند و بر اساس کلام خداوند، انسان منهای دین بدترین موجود عالم بوده و انسان به علاوه دین از ملک مقرب بهتر است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر انسان در خاک درجا زد، از خاک بدتر است؛ ولی اگر از خاک فاصله گرفته و به خدا نزدیک‏‌تر شود، مقرب‏‌تر و ارزشمندتر می‏‌شود.

وی با بیان اینکه کارکرد دین این است که انسان را ارتقا دهد، افزود: قیمت هر انسانی از نظر خدا به اندازه دین، ایمان و عمل صالح اوست، از این رو هیچ نعمتی به اندازه دین ارزشمند نیست.

حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: دین برای موفقیت در کارکرد خود ابزارهایی نظیر نماز، روزه و احکام الهی دارد، اما موثرترین ابزار دین برای ارتقای انسان به قرب الهی این است که حاکمیت الهی برقرار شود؛ به عبارتی اگر حاکمیت الهی برقرار شد، بقیه کارها خود به خود الهی می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعمال در پرتو حاکمیت دینی روح پیدا می‏‌کنند، تصریح کرد: در این صورت، اعمال انسان می‏‌توانند در هدایت انسان مؤثر باشند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تعریف "صراط مستقیم" پرداخت و افزود: صراط مستقیم در حقیقت جاده‏ای است که انسان را از خاک به خدا می‏‌رساند و راهبر در این راه، مقام ولایت است.

وی با تبیین و تعریف حاکمیت الهی گفت: در تفکر دینی، غیر از خدا هیچ کس حق ریاست بر انسان را ندارد، چراکه انسان تنها لایق این است که خداوند حاکم و رئیس او باشد.

حاجی‌صادقی بیان داشت: توحید مهم‏ترین اصل دین بوده و بر همین اساس است که تنها حاکمیت مورد قبول، حاکمیت خداست؛ در عین حال، پیامبر و ائمه معصومین (ع) در حقیقت با اذن خداوند نائب و جانشین خدا در مقام حاکمیت الهی بر انسان‏ها هستند.

وی تصریح کرد: نظام ولایی به معنای تجلی یافتن، زمینی شدن و عینی شدن حاکمیت خدا توسط جانشینان حضرت حق است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول