اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

انسان بی‏‌خبر و غافل نمی‏‌تواند منتظر ظهور باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: کسی که می‌خواهد در خیمه و زیر پرچم حضرت مهدی(عج) باشد، نمی‌تواند فردی بی‌خبر باشد چراکه انسان بی‏‌تفاوت و غافل نمی‏‌تواند منتظر ظهور باشد.

انسان بی‏‌خبر و غافل نمی‏‌تواند منتظر ظهور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، حجت‏‌الاسلام محمود ترابی در مراسم "منتظران خورشید" که در حسینیه صاحب‏الزمان فرومد با حضور بسیجیان، اعضای حلقه‏‌های صالحین و آحاد مردم برگزار شد، اظهار داشت: همه مکان‏‌ها، حرم امام زمان(عج) بوده و ایشان در تمام زمان‏‌ها و مکان‏‌ها حضور دارند و مهم‏‌ترین کار امام زمان(عج)، انتقام خون سیدالشهداست.

امام جمعه شاهرود گفت: تقوا شاخص شناخت منتظر واقعی بوده و منتظر واقعی کسی است که باتقواتر باشد.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان از بزرگ‏‌ترین اعیاد شیعیان است، افزود: شیعیان با امید ظهور امام زمان(عج) خود را آماده کرده‏‌اند و برگزاری مراسم بزرگداشت این عید، نمونه‏‌ای از تجهیز و آمادگی شیعیان برای ظهور منجی است.

یک کارشناس تربیتی نیز در ادامه اظهار داشت: کسی که می‌خواهد در خیمه و زیر پرچم حضرت مهدی(عج) باشد، نمی‌تواند فردی بی‌خبر باشد چراکه انسان بی‏‌تفاوت و غافل نمی‏‌تواند منتظر ظهور باشد.

زهرا ختایی افزود: منتظر واقعی معمولاً به حالت کسی گفته می‌شود که از وضع موجود ناراحت بوده و برای ایجاد وضع بهتر تلاش می‌کند، مثل بیماری محسوب می‏‌شود که از درد ناراحت و در انتظار بهبودی است.

وی با بیان اینکه انتظار واقعی سازنده و عامل تحرک و بیداری و آگاهی است، تصریح کرد: انتظار یعنی آماده‏‌باش کامل و قیام مهدی موعود(عج) انقلابی در سطح جهان است و تغییرات اساسی و همه‌جانبه در تمام ابعاد زندگی بشر از فرهنگ و اقتصاد و سیاست را در بر می‌گیرد.

این کارشناس تربیتی گفت: آمادگی منتظران هم باید متناسب با آن قیام و انقلاب عظیم باشد تا لیاقت قرار گرفتن در صف سربازان آقا امام زمان(عج) را پیدا کنیم.

ختایی تأکید کرد: نخستین و مهم‏‌ترین آمادگی باید تلاش در جهت خودسازی فردی و اصلاح جامعه باشد.

اجرای نمایش، هم‏خوانی مهدویت، محصولات فرهنگی، دو ختم قرآن به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول