اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

تولید صادرات‌محور، رونق‌افزای کشور است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: توجه به تولید صادرات‌محور و همچنین تکیه بر صنایع مادر می‌تواند رونق‌افزای اقتصاد و پویایی صنعت در اردبیل باشد.

تولید صادرات‌محور، رونق‌افزای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز رزمی ظهر امروز در همایش صنعت و چشم‌انداز توسعه در اردبیل اظهار داشت: در سالی که مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است توجه جدی به صنعت به ویژه صنایع مادر و زیر‌بنایی در استان اردبیل یک اصل انکار‌ناپذیر است چرا که بخش صنعت زمینه‌ساز اشتغال مولد و بسیار کار‌آمد است.

وی با یادآوری اینکه در گذشته قابلیت‌های صنعت در این استان نادیده گرفته شده و به دلیل اولویت‌بندی‌های ناثواب بخش صنعت از عقب‌ماندگی‌های واقعی رنج می‌برد، خاطرنشان کرد:‌ این طرز تفکر صحیح نیست که بخش‌های توسعه‌ای را نظیر کشاورزی، صنعت و گردشگری اولویت‌بندی کنیم چرا که توان و بضاعت هر بخش متفاوت‌تر از سایر بخش‌هاست که نیازمند یک کار مطالعاتی و تحقیق زیر‌بنایی در این حوزه است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل با یادآوری اینکه نمی‌توان مزیتی برای هر سه بخش صنعت،‌ کشاورزی و گردشگری قائل شد،‌ گفت: بر خلاف ادعای مسئولان که اظهار می‌کنند بخش کشاورزی در اولویت اول است این استان از توانمندی‌های صنعتی به ویژه صنایع تبدیلی و فر‌آوری محصولات کشاورزی و غذایی بهره‌مند است که به دلیل نگاه اولویت‌بندی نادیده گرفته شده است.

رزمی منابع تولید در استان اردبیل را آماده و مهیا برشمرد و افزود:‌ منابعی چون نیروی انسانی، مواد اولیه و وجود زنجیره تامین و تولید مواد صنعتی قابل دسترس به لحاظ کمی و کیفی از توانمندی‌هایی است که نباید نادیده گرفته شده و یا نسبت به آنها بی‌توجه بود.

وی بیان داشت: ما توان رقابت با تولیدات داخلی و خارجی برای صادرات محصول به کشورهای همسایه و حوزه قفقاز را داریم و نباید این مزیت‌ها و توانمندی‌ها نادیده گرفته شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: اگر امروز دغدغه توسعه بخش صنعت و معدن را داریم نباید به انتظار یک معجزه در این شاخه باشیم چرا که شعار امسال راهبرد اصلی ما در توسعه این بخش‌ها می‌تواند باشد تا واحدهای نیمه‌فعال و راکد نیز پویا به کار خود ادامه دهند.

رزمی توجه به خواست و مطالبه مشتریان را در امر تولید و بازاریابی ضروری برشمرد و ادامه داد: ضرورتی ندارد بازار انحصاری بخش صنعت،‌ معدن و حتی بازرگانی در دست عده‌ای خاص باشد بلکه شایسته است با اولویت نیاز و خواست مشتری محصول تولید شده و به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم به عضویت سازمان تجارت جهانی در‌آییم چند مولفه را باید مدنظر قرار دهیم که یکی از آنها مقدم دانستن حق مشتری در انتخاب کالا و توجه به سلیقه و ذائقه مردم در تولید کالاهای مختلف است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول