اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در سال گذشته 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور داشتیم.

50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس قبادی ظهر امروز در همایش مشترک صنعت و معدن و اصناف کردستان در سنندج با اشاره به نقش مدیریت در کارآفرینی، اظهار کرد: امروزه تنها پول کارآفرین نیست و مدیریت هم نقش بسزایی در کارآفرینی و رشد اشتغال دارد. به عنوان مثال کردستان در پنج سال گذشته رتبه هشتم را در تولید گندم داشت اما با مدیریت اصولی و تلاش مجموعه در دو سال اخیر به رتبه‌ چهارم کشور رسیده و در حال حاضر گندم تولیدی استان توان رقابت با مرغوب‌ترین گندم‌ها را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارائه آماری به بررسی میزان مصرف گندم در سال‌های گذشته در کشور پرداخت و گفت: در سال 88، مصرف گندم در کشور حدود 12 میلیون تن بود که در سال 89 به 10و نیم تن و در سال گذشته به هشت و نیم تن کاهش پیدا کرد که این قضیه بیانگر موفقیت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرد: در سال‌جاری یک‌میلیون و 700 هزار تن گندم مازاد و بالغ بر نیاز داخلی کشور از گندم‌کاران خریداری کرده‌ایم.

وی تحریم اقتصادی را خطرناک‌تر از جنگ عنوان کرد و افزود: در بحث تحریم‌ها موضوعات مختلفی در بازار رخ داد که تجار، بازرگانان، اتاق‌های بازرگانی اوضاع را خوب مدیریت کردند و مردم نیز به خوبی در مصرف درست همراهی کردند و نتیجه مثبتی هم داشت.

قبادی گفت: بحث‌های بازار و سکه و ارز تا حدودی کشور را با چالش مواجه کرد که باز هم با فضل الهی و با مدیریت ارشد حربه دشمنان هم کارساز واقع نشد.

وی افزود: مدیران اگر نتوانند در جایی شرایط را خوب رصد کنند موجب استفاده دشمنان از فضای موجود می‌شود.

وی مجموع کل واردات در سال گذشته به کشور را 60 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور داشتیم.

مشتری‌مداری در تولیدکنندگان داخلی ضعیف است

قبادی در باره تشویق مردم به مصرف کالای داخلی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: تولیدکننده‌های ما در بحث مشتری‌مداری بسیار ضعیف عمل می‌کنند و به سلیقه و رضایت مشتری اهمیتی نمی‌دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه و دقت بیشتر تولیدکنندگان به خواست و رضایت مشتری شد و گفت: رضایت مشتری حمایت از تولیدات داخلی و تحقق شعار امسال است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

قبادی همچنین خواستار همکاری بیشتر و عنایت ویژه بانک‌ها به واحدهای تولیدی استان به منظور سوددهی بیشتر شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول