اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی رتبه دوم صادرات کشور را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی پس از تهران، رتبه دوم صادرات کشور را در اختیار دارد.

خراسان‌رضوی رتبه دوم صادرات کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان‌رضوی در محل تالار نور مشهد، اظهار کرد: خراسان‌رضوی با 117 هزار کیلومترمربع مساحت، دارای جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی، متشکل از 70 بخش، 3 هزار و 800 روستای فعال و دارای هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان است.

صلاحی تاکید کرد: مشهد، سالانه پذیرای 28 میلیون زائر رضوی است و باید عنوان کرد که هر سه سال یک‌ بار کل جمعیت ایران، به مشهد می‌آیند.

وی ادامه داد: خراسان‌رضوی، به لحاظ تولیدات کشاورزی، بسیار غنی است و به ‌غیر از گروه مرکبات، تمام محصولات در این استان کشت می‌شود و سال گذشته، براساس آمار و ارقام، 7.5 میلیون تن محصول از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شد که 6.5 میلیون تن آن، مربوط به محصولات کشاورزی بود.

صلاحی یادآور شد: زعفران، محصول استراتژیک خراسان‌رضوی است و از 220 تن زعفران تولیدی کل دنیا، 180 تن سهم خراسان‌رضوی و 20 تن سهم خراسان‌جنوبی است و 20 تن باقی مانده نیز مربوط به کل دنیا است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: کشور اسپانیا که داعیه‌دار تولید زعفران در دنیا است، سالانه، تنها نیم تن زعفران به بازارهای جهانی ارائه می‌کند.

صلاحی تصریح کرد: در بخش صنعت نیز، خراسان‌رضوی، دارای 6 هزار واحد صنعتی است و به لحاظ سرمایه‌گذاری صنعتی، در جایگاه دوم کشور هستیم.

وی ابراز کرد: در زمینه صادرات کالا نیز، براساس آمار گمرک، سال گذشته، 2 میلیارد و 170 میلیون دلار از مرزهای استان، صادرات انجام شده و از این حیث در رتبه دوم کشوری بعد از تهران هستیم.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: خراسان‌رضوی، به برکت حضور مضجع شریف امام هشتم، سالانه در چند نوبت پذیرای رهبر معظم انقلاب است و این یکی از مهم‌ترین افتخارات این استان است.

وی سپس با اشاره به پشتوانه بالای مردمی نظام بیان کرد: شأن مسئولیت، جز خدمت به مردم نیست و امیدوارم با افزایش و بهبود خدمت‌رسانی به مردم بتوانیم این پشتوانه مردمی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول