اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

تبلیغات سنتی دین با تبلیغات تخصصی و مدرن عجین شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: مبلغان باید تبلیغات سنتی دین اسلام را با تبلیغات تخصصی، مدرن و به‌روز عجین کنند.

تبلیغات سنتی دین با تبلیغات تخصصی و مدرن عجین شود

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: مبلغان باید با برنامه‌ها و متدهای نوین، منطقی و قابل قبول با ترفندهای مختلف دشمنان مقابله کرده و آنان را به عقب برانند.

وی عامل به عمل بودن در امر تبلیغ، مخاطب‌شناسی، صداقت در گفتار، استمرار تبلیغ، داشتن اخلاص در عمل شناخت فرهنگ، آداب و رسوم مردم را از رموز موفقیت یک مبلغ برشمرد و تصریح کرد: ملبغان باید با شرایط و جریانات روز آگاهی داشته باشند و با توجه به تمام اقشار جامعه با تواضع و فروتنی در امر تبلیغ دینی گام بردارند.

این مسئول با بیان اینکه تبلیغ دینی به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی در حال اجرا است، افزود: تبلیغ روح کلی اسلام و دین اسلام یک دین 100 درصد تبلیغی است که نزول آیه 67 سوره مبارکه مائده د‌ر آخرین حج پیامبر (ص) مبنی بر ابلاغ امر رسالت و تعیین ولی پس از خود برای بیان تبلیغ و قانون الهی گواه این مطلب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان در صدد هستند با تبلیغات گسترده علیه اسلام به ویژه تشیع، مسلمانان را از قرآن کریم و اهل بیت (ع) جدا سازند که می‌طلبد مسلمانان با عمل کردن به دستورات کتاب وحی و اطاعت از دستورات ائمه اطهار (ع) د‌ر مقابله با تبلیغات سوء دشمنان گام‌های مأثری بردارند.

حسینی در خصوص تفاوت تبلیغ دینی و اسلامی با تبلیغ دشمنان گفت: در فرهنگ اسلامی تبلیغ نوعی وظیفه و ایثارگری محسوب می‌شود، چرا که مبلغان مأمور به وظیفه هستند و در مسیر حق گام برمی‌دارند ولی دشمنان دستشان خالی است و همه چیزشان در دنیا خلاصه شده است.

وی ادامه داد: تبلیغات دینی مبلغان اسلامی هدفمند، معنوی و امیدشان به آخرت و معاد است و نوعی باقیات صالحات محسوب می‌شود، ولی تبلیغات دشمنان تهی، پوچ و نامفهوم است و فقط رویکرد مادی دارد.

این مسئول بیان کرد: دشمنان امروز با امکانات بسیار گسترده در صدد هستند جمعیت حدود دو میلیارد مسلمان را از بین ببرند، ولی غافل از این هستند که همین عده کم و اندک مسلمانان با چه قدرتی در برابر پنج میلیارد نفر انسان دیگر به ویژه استکبار جهانی ایستاده‌اند و درهمه محافل و مجالس زبان‌زد عام و خاص هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اذعان کرد: دشمنان از طریق رسانه‌ها، اینترنت، ماهواره و تلفن‌های همراه در صدد بی‌هویت کردن جوانان جامعه اسلامی هستند، لذا می‌طلبد که روحانیون نیز با خارج شدن از کلیشه‌ای بودن تبلیغات دینی و با استفاده از امکانات موجود سمعی و بصری در آگاه‌سازی و تبلیغات موفق دینی و مذهبی در بین مردم با تهاجم فرهنگی دشمنان مبارزه کنند.

حسینی بیان کرد: بیانات روحانیون، مبلغان دینی باید در دل مردم باشند و با برگزاری گفتمان‌‌های دینی و نشست‌های دینی در قالب پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات آحاد جامعه در امر تبلیغ و ترویج کامل‌ترین دین الهی یعنی دین اسلام تلاش کرده و مانند همیشه اهداف و توطئه‌های پلید دشمنان را خنثی کنند.

مدیریت تبلیغات اسلامی در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در ادامه گفت‌وگو بیان کرد: تبلیغات اسلامی نهادی دینی، فرهنگی و مستقل است که در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

حسینی اشاعه و احیای اندیشه اسلامی در تمام زمینه‌های مورد نیاز، ترویج اخلاق اسلامی در بین مردم به ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام و نظام، تقویت روح عبودیت الهی و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی را از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: شناخت توطئه‌های فرهنگی و تبلیغی بیگانگان، تبیین انحطاط و بطلان مکتب‌های الحادی و انحرافی و مبارزه با آفت‌های التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی برای اسلام و نظام از دیگر اهداف تأسیس تبلیغات اسلامی است که در ماده 5 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی گنجانده شده است.

این مسئول اضافه کرد: هر آن چه که در زمینه دو موضوع قرآن کریم و اهل بیت (ع) بگنجد سازمان تبلیغات اسلامی در احیای آن گام خواهد برداشت که البته هم‌فکری و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی برای پیشبرد اهداف تبلیغات اسلامی امری ضروری و انکارناپذیراست.

انتهای پیام /ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول