حجتالاسلام سید جلال حسینی در گفتوگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: مبلغان باید با برنامهها و متدهای نوین، منطقی و قابل قبول با ترفندهای مختلف دشمنان مقابله کرده و آنان را به عقب برانند.
وی عامل به عمل بودن در امر تبلیغ، مخاطبشناسی، صداقت در گفتار، استمرار تبلیغ، داشتن اخلاص در عمل شناخت فرهنگ، آداب و رسوم مردم را از رموز موفقیت یک مبلغ برشمرد و تصریح کرد: ملبغان باید با شرایط و جریانات روز آگاهی داشته باشند و با توجه به تمام اقشار جامعه با تواضع و فروتنی در امر تبلیغ دینی گام بردارند.
این مسئول با بیان اینکه تبلیغ دینی به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی در حال اجرا است، افزود: تبلیغ روح کلی اسلام و دین اسلام یک دین 100 درصد تبلیغی است که نزول آیه 67 سوره مبارکه مائده در آخرین حج پیامبر (ص) مبنی بر ابلاغ امر رسالت و تعیین ولی پس از خود برای بیان تبلیغ و قانون الهی گواه این مطلب است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان در صدد هستند با تبلیغات گسترده علیه اسلام به ویژه تشیع، مسلمانان را از قرآن کریم و اهل بیت (ع) جدا سازند که میطلبد مسلمانان با عمل کردن به دستورات کتاب وحی و اطاعت از دستورات ائمه اطهار (ع) در مقابله با تبلیغات سوء دشمنان گامهای مأثری بردارند.
حسینی در خصوص تفاوت تبلیغ دینی و اسلامی با تبلیغ دشمنان گفت: در فرهنگ اسلامی تبلیغ نوعی وظیفه و ایثارگری محسوب میشود، چرا که مبلغان مأمور به وظیفه هستند و در مسیر حق گام برمیدارند ولی دشمنان دستشان خالی است و همه چیزشان در دنیا خلاصه شده است.
وی ادامه داد: تبلیغات دینی مبلغان اسلامی هدفمند، معنوی و امیدشان به آخرت و معاد است و نوعی باقیات صالحات محسوب میشود، ولی تبلیغات دشمنان تهی، پوچ و نامفهوم است و فقط رویکرد مادی دارد.
این مسئول بیان کرد: دشمنان امروز با امکانات بسیار گسترده در صدد هستند جمعیت حدود دو میلیارد مسلمان را از بین ببرند، ولی غافل از این هستند که همین عده کم و اندک مسلمانان با چه قدرتی در برابر پنج میلیارد نفر انسان دیگر به ویژه استکبار جهانی ایستادهاند و درهمه محافل و مجالس زبانزد عام و خاص هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اذعان کرد: دشمنان از طریق رسانهها، اینترنت، ماهواره و تلفنهای همراه در صدد بیهویت کردن جوانان جامعه اسلامی هستند، لذا میطلبد که روحانیون نیز با خارج شدن از کلیشهای بودن تبلیغات دینی و با استفاده از امکانات موجود سمعی و بصری در آگاهسازی و تبلیغات موفق دینی و مذهبی در بین مردم با تهاجم فرهنگی دشمنان مبارزه کنند.
حسینی بیان کرد: بیانات روحانیون، مبلغان دینی باید در دل مردم باشند و با برگزاری گفتمانهای دینی و نشستهای دینی در قالب پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات آحاد جامعه در امر تبلیغ و ترویج کاملترین دین الهی یعنی دین اسلام تلاش کرده و مانند همیشه اهداف و توطئههای پلید دشمنان را خنثی کنند.
مدیریت تبلیغات اسلامی در چارچوب سیاستهای مقام معظم رهبری است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در ادامه گفتوگو بیان کرد: تبلیغات اسلامی نهادی دینی، فرهنگی و مستقل است که در چارچوب سیاستهای مقام معظم رهبری اداره میشود.
حسینی اشاعه و احیای اندیشه اسلامی در تمام زمینههای مورد نیاز، ترویج اخلاق اسلامی در بین مردم به ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام و نظام، تقویت روح عبودیت الهی و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی را از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: شناخت توطئههای فرهنگی و تبلیغی بیگانگان، تبیین انحطاط و بطلان مکتبهای الحادی و انحرافی و مبارزه با آفتهای التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی برای اسلام و نظام از دیگر اهداف تأسیس تبلیغات اسلامی است که در ماده 5 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی گنجانده شده است.
این مسئول اضافه کرد: هر آن چه که در زمینه دو موضوع قرآن کریم و اهل بیت (ع) بگنجد سازمان تبلیغات اسلامی در احیای آن گام خواهد برداشت که البته همفکری و مشارکت سایر دستگاههای فرهنگی برای پیشبرد اهداف تبلیغات اسلامی امری ضروری و انکارناپذیراست.
انتهای پیام /ی10/پ3003