اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

شهید مطهری موجب تحول بنیادین در جامعه اسلامی شد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مطهری برای اثر گذاشتن بر نسل جوان خون‌دل‌های زیادی خورد، گفت: شهید مطهری موجب تحول بنیادین در جامعه اسلامی شد.

شهید مطهری موجب تحول بنیادین در جامعه اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مطهری که در تالار اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید مطهری انسان وارسته‌ای بود که تاثیرات عمیقی بر جامعه ما گذاشت، تاکید کرد: شهید مطهری نقش ارزنده‌ای در ارتقاء سطح فکری و فرهنگ جامعه ایفا کرد و موجب تحول بنیادین در جامعه اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری حق بزرگی بر انقلاب دارد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند مطهری حاصل عمر من بود و کتاب‌های او بدون استثنا قابل استفاده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: به دلیل نقش ارزنده‌ای که مطهری در روشنگری و بیداری جامعه داشت، دشمنان انقلاب چند ماه پس از پیروزی انقلاب ایشان را هدف گلوله قرار دادند و با این‌کار ما را از نعمت وجود ایشان محروم کردند.

وی با اشاره به اینکه مطهری برای تاثیر گذاشتن بر نسل جوان و تربیت آنها خون دل‌های زیادی خورد، خاطرنشان کرد: با شهادت شهید مطهری ما از فیوضات وجود ایشان بی‌نصیب ماندیم.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر مطهری به شهادت نرسیده بود، امروز جامعه ما بهره‌های فراوانی از دانش و اندیشه وی برده بود و البته شهادت پاداشی بود که خداوند به خاطر  زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این عزیز به او عنایت کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری از میان همه راه‌هایی که پیش‌روی او بود، زندگی پرمخاطره‌ای را در راستای انجام تکلیف الهی خود انتخاب کرد، گفت: این انتخاب آگاهانه که در نهایت به شهادت وی منتهی شد، از آن رو بود که مطهری از مکتب اهل بیت(ع) درس گرفته بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: وظیفه فطری و عقلی اقتضا می‌کند قدر و منزلت چنین کسی که در ارتقاء و پیشبرد فرهنگ جامعه ما نقش بزرگی را ایفا کرده، بدانیم.

وی دلیل برگزاری مراسم بزرگداشت برای شخصیت‌هایی نظیر شهید مطهری را الگوسازی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد:‌ ارایه الگو یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تربیتی است و شهید مطهری به بهترین شکل نقش خود را در این زمینه ایفا کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به القاء شبهات، به ویژه در بین نسل جوان تاکید کرد: پاسخ دادن و ریشه کن کردن شبهات از دل جوانان کار بسیار دشواری است، اما شهید مطهری در این راه احساس تکلیف کرد و با حضور در محیط دانشگاه به انجام وظیفه خود در این زمینه پرداخت.

وی بیان ساده و روان را از ویژگی‌های شهید مطهری دانست و افزود: صاحب نظران مارکسیست می‌گفتند شهید مطهری نظریات مارکسیستی را بهتر از آنها بیان می‌کند، و این مسئله، از آن رو بود که این عالم فرهیخته شناخت کاملی نسبت به این نظریات پیدا کرده بود تا بتواند پس از تحلیل، آنها را با استدلالی قاطع رد کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: ما امروز وظیفه داریم که از شیوه برخورد شهید مطهری با مسائل پیرامون خود درس بگیریم و نیازهای جامعه را به خوبی شناخته و نسبت به آنها احساس مسئولیت کنیم و در راه رفع این نیازها اهتمام لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول