اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد:

شهیدمطهری تجلی اندیشه‌های دینی و تفکر اسلامی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد گفت: استاد شهید مطهری تجلی و تبلور اندیشه‌های دینی و تفکر اسلامی است.

شهیدمطهری تجلی اندیشه‌های دینی و تفکر اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمید محمدشیری پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد استاد شهید مرتضی مطهری را نویسنده، پژوهشگر، اسلام‌شناس، مفسر، متکلم، نظریه‌پرداز، محقق، مدرس و فیلسوف ایرانی در تاریخ جهان عنوان کرد و اظهار داشت: این شخصیت بزرگ نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز است که امروزه باید اساتید و معلمان از ایشان به عنوان یک الگوی کامل در زندگانی و کردار خود الگو بگیرند.

وی مهمترین خدمات استاد مطهری در طول حیات پر برکتش را ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی از طریق درس، سخنرانی و تألیف کتاب خواند و گفت: اساتید باید همواره با درک صحیح از اهمیت و قداست شغل معلمی تلاش ‌کنند تا تعالیم آنان مبتنی بر تربیت سالم و اسلامی باشد.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد با اشاره به اینکه استاد مطهری نگاه ترکیبی به همه معارف بشری داشته و تمام تلاش‌های علمی و عملی خود را مقدمه‌ای برای عبادت خداوند متعال می‌دانست، تصریح کرد: ایشان همواره دینداری را در دستور کار داشت و زمانی که به شهادت رسیدند عبادت عملی و علمی خود را کامل کرده و به دیار باقی شتافتند تا جایی که معمار و معلم بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) همه آثارش را مفید دانسته و بهره‌برداری از آنها را سفارش کردند.

وی در ادامه خواستار تبیین اندیشه‌ها و افکار استاد شهیدمطهری به عنوان عالم برجسته در دانشگاه شد و افزود: امروز ما در دانشگاه‌ها شرایط و بسترهای لازم  را در خصوص بهره‌مندی دانشجویان از افکار و ابعاد شخصیتی شهیدمطهری فراهم کرده‌ایم که قطعاً سیره و روش زندگی این استاد برجسته می‌تواند سرمشق و الگوی اساتید و معلمانی باشد که وظیفه تعلیم و تربیت انسان‌ها را بر عهده دارند.

محمدشیری تجلیل از معلمان و اساتید را تجلیل از انسان‌‌هایی دانست که با کلام و قلم خود زمینه شکوفایی و بالندگی علمی و اخلاقی نسل آینده کشور اسلامی ایران را فراهم می‌کنند.

در پایان مراسم از اساتید و کارکنان بخش‌های مختلف دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد با دادن لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول