اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

جایگاه فرهنگ شهادت در دین اسلام همیشگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در اصل، جایگاه و وضعیت فرهنگ شهادت در دین مبین اسلام، همیشگی و ماندگار است.

جایگاه فرهنگ شهادت در دین اسلام همیشگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور پیش از ظهر امروز در مراسم برگزاری سومین یادواره شهدای بانک مهر اقتصاد در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ضروری است تا از متولیان برگزاری این گونه مراسم‌ها که به ترویج و اشاعه فرهنگ شهادت می‌پردازند، تقدیر شود.

وی افزود: با توجه به تعابیر رسا و بلند قرآن کریم در خصوص شهیدان باید اذعان داشت که کسانی که مقتول در راه خدایند، نمرده‌اند و اینکه شهیدان در نزد خداوند زنده‌اند و بالاترین نوع مرگ را دارا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به اصل موقعیت حادثه شهدای موسسه مهر زاهدان اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت جریانی حادثه از جنبه های مختلف قابل تأمل است.

قربانپور ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان یک بستر طبیعی و شرایط عادی است که اقوام و مذاهب مختلف در آن زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: موقعیت کلی حادثه موسسه مهر زاهدان بسیار درس آموز است زیرا که ایادی استکبار بیکار نیستند و مدام درصدد ایجاد توطئه و نقشه‌های شوم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت جریان سیاسی و نظامی خود یک جریان دیگر است و ما باید دست‌های ناپیدای دشمن را شناسایی کنیم.

قربانپور افزود: دفاع از نظام جمهوری اسلامی و جایگاهی که ما در آن حضور داریم بسیار مهم است چراکه در روی زمین، یک نظام بر مبنای ولایت‌فقیه وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما در برابر ولایت‌فقیه همه مسئول هستیم و هیچ کس حق ندارد خدمت نکند و بهانه‌ای بیاورد زیرا ما هرچه در توان داریم باید انجام دهیم و با دست‌های پلید مبارزه کنیم و آنها را قطع کنیم.

مدیر شعب و کارکنان موسسه مالی و اعتباری مهر سیستان و بلوچستان هم در این همایش گفت: شهیدان، بالاترین مقام را در نزد خداوند دارا هستند و خون شهیدان هیچگاه بر زمین نخواهد ماند و این معنای جاودانگی است.

مهدی قاسمی به حادثه موسسه مالی و اعتباری مهر زاهدان اشاره کرد و افزود: آنان در آتش سوختند و محل کار و شهادت خود را یکی کردند.

در پایان مراسم پس از برگزاری مداحی به خانواده شهدای موسسه مالی و اعتباری مهر زاهدان، جوایزی اهدا شد.

سه سال پیش در چنین روزهایی و پس از حادثه دلخراش انفجار مسجد علی‌بن‌ابیطالب (ع) زاهدان، موسسه مالی و اعتباری مهر زاهدان توسط گروهی از خدا بی‌خبر به آتش کشیده شد و کارکنان این موسسه مظلومانه به شهادت رسیدند.

به آتش کشیده شدن موسسه مالی و اعتباری مهر زاهدان، هنگامی رخ داد که کارکنان آن مشغول به کار بودند و این حادثه از دلخراش‌ترین حوادثی بود که توسط گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست، کارکنانی که در کمال ناباوری در حال خدمت بودند مظلومانه در دل آتش سوختند و افرادی از خدا بی‌خبر اجازه ندادند تا گروه آتش‌نشانی و امداد و نجات به یاری آنان بشتابند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول