اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان‌رضوی:

دین، رهبری و مردم 3 رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سیاسی استانداری خراسان‌رضوی گفت: دین، رهبری و مردم سه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

دین، رهبری و مردم 3 رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌اصغر رشید در نشست مشترک مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌رضوی با دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه پیام‌نور مشهد با اشاره به انتخابات مجلس هشتم و نهم اظهار داشت: این میزان در انتخابات اخیر مجلس با رشدی 11 درصدی به 67 درصد رسید که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی انتخابات اخیر را به لحاظ میزان وقوع تخلفات انتخاباتی جزو کم‌تخلف‌ترین انتخابات استان دانست و گفت: تشکیل معاونت پیش‌گیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی در دست‌یابی به این نتیجه بسیار مؤثر بوده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌رضوی با تأکید بر حضور تمام تشکل‌های قانونی در انتخابات اخیر استان و تشریح نحوه بررسی صلاحیت نامزدها خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت کاندیداها ساز و کار مشخصی وجود دارد و به صرف داشتن برچسب‌هایی چون اصولگرایی و یا اصلاح‌طلب بودن صلاحیت فرد رد یا تأیید نمی‌شود.

وی درباره دلیل تعطیلی برخی مدارس در روز 13 اسفندماه سال گذشته ادامه داد: از آنجا که خراسان‌رضوی به طور هم‌زمان برگزار کننده دو انتخابات بود و شمارش آراء نیاز به زمان بیش‌تری داشت، تعطیلی برخی مدارس که در انتخابات 12 اسفند شعبه اخذ رأی بودند امری اجتناب‌ناپذیر بود.

وی اضافه کرد: این امر در شعبه‌هایی به وقوع پیوست که با ازدحام و کثرت جمعیت مواجه بودند.

رشید ضمن تشریح مراحل شمارش آراء افزود: هر برگ تعرفه دارای سه بخش شامل ته برگ، قسمت مخصوص نوشتن اسامی نامزدهای مورد نظر و قسمت مخصوص پر شدن از سوی هیئت نظارت است که در هنگام شمارش هم‌خوانی این سه بخش ضروری است.

وی میزان دخالت رایانه در روند اجرای انتخابات را 90 درصد اعلام و تصریح کرد: این امر به معنای امکان آگاهی یافتن از آرای افراد نیست.

وی از دین، رهبری و مردم به عنوان ارکان نظام جمهوری اسلامی یاد و تأکید کرد: غیرت دینی مردم در خلق حماسه 12 اسفند، کرنش دشمنان ایران و تغییر ادبیات آنان از "روی میز بودن گزینه‌ها" به بیان "محاسن روابط دیپلماتیک با ایران" را به ارمغان آورد.

رشید با اشاره به دور دوم کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ابراز امیدواری کرد این حماسه به یاد ماندنی در 15 اردیبهشت‌ماه امسال تکرار و دو کرسی دیگر سهم استان در مجلس شورای اسلامی از سوی منتخبان پر شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول