اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی:

مصرف مواد مخدر صنعتی در شهرها افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با بیان اینکه از نظر نوع مواد مخدر مصرفی در شهرهای استان، مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در صدر قرار دارد، گفت: مصرف این مواد در شهرها با افزایش مواجه است.

مصرف مواد مخدر صنعتی در شهرها افزایش یافته است

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر آموزش و اطلاع‌رسانی آحاد جامعه به ویژه جوانان در خصوص عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی اظهار کرد:‌ صرفاً مصرف یک بار ماده مخدر حشیش باعث مرگ هزاران سلول مغزی خواهد شد که هیچ جایگزینی نیز برای آن تعریف نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تازه‌ترین تحقیقات مصرف شیشه سه برابر قرص اکستازی، پنج برابر کراک و هفت برابر تریاک اعتیادآور است.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه مصرف هرگونه مواد مخدر صنعتی باعث اختلالات روانی در فرد می‌شود، گفت:‌ عوارض مصرف این ماده بر بدن انسان بسیار گسترده و خطرناک است.

وی همچنین مصرف مواد مخدر سنتی نیز در روستاها را بالا دانست و افزود:‌ مصرف این مواد متأسفانه به خاطر برداشت‌های غلط از تأثیر مواد مخدر است.

یزدان‌پناه از عموم خانواده‌ها خواست تا ضمن کنترل فرزندان نسبت به عواقب مصرف مواد مخدر به فرزندان خود آموزش و آگاه‌سازی کنند.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده در استان جرم مواد مخدر بیشتر در بین افراد 21 تا 30 سال بوده که این تحقیقات نشان می‌دهد که عمده افراد دستگیر شده توزیع‌کننده مواد مخدر دارای تحصیلات ابتدایی بوده‌اند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی همچنین 93 درصد از زندانیان مواد مخدر در خراسان‌شمالی را مرد و هفت درصد را زنان عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف در ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اظهار کرد: کمیته‌های درمان، پیشگیری و مقابله از جمله کمیته‌های این شورا بوده که نشست‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

یزدان‌پناه از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی از شوراهای برتر کشور یاد کرد و افزود: در این راستا اخیراً تقدیرنامه‌ای از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به استاندار خراسان‌شمالی اهدا شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول