اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

اعضای صندوق حمایت از هنرمندان بیمه تکمیلی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از برخورداری 79 عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان از بیمه تکمیلی در سال جاری خبر داد.

اعضای صندوق حمایت از هنرمندان بیمه تکمیلی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، ابوالحسن حیدری اظهار کرد: هم‌اکنون از 598 عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان 163 نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: از آغاز تاسیس این صندوق در استان تاکنون 49 نفر در رشته‌های فرهنگی، 52 نفر قرآنی، 61 نفر در رشته‌های هنری عضو این صندوق از بیمه‌شدگان بیمه تأمین اجتماعی هستند که در سال جاری 79 نفر از آنان از بیمه تکمیلی برخوردار شده‌اند.

حیدری تصریح کرد: 70 درصد از حق بیمه، بیمه‌شدگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 30 درصد از حق بیمه شخص بیمه شده می‌پردازد.

وی به تمدید کارت عضویت اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران اشاره کرد و گفت: از سال جاری تمدید کارت اعضا با هولوگرام جدید در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگی صندوق و معاونت امور هنری در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین از پرداخت 880 میلیون ریال تسهیلات وام به 43 نفر عضو صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان استان از سال گذشته تاکنون خبر داد.

  وی افزود: طی سال گذشته 720 میلیون ریال تسهیلات به 35 عضو و در خرداد ماه جاری نیز 160 میلیون ریال به هشت عضو این صندوق که متقاضی دریافت تسهیلات وامی بوده‌اند، پرداخت شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهمیه اعتبارات سال جاری صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان استان هنوز اعلام نشده است، با این وجود جذب افزایش دو برابری سهمیه اعتبارات تسهیلات برای صندوق استان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول