اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مسئولان ابرکوه زمینه درخشش هنرمندان این شهرستان را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: مسئولان ابرکوه وظیفه دارند زمینه را برای درخشش هنرمندان این شهرستان فراهم کنند در غیر این‌صورت باید پاسخگو باشند.

مسئولان ابرکوه زمینه درخشش هنرمندان این شهرستان را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر امروز در جشن ویژه هنرمندان که به همت بسیج هنرمندان و اداره ارشاد ابرکوه در سالن مجتمع فرهنگی اداره ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: اگر از مسئولان برای حمایت از هنرمندان تقاضا داریم، خارج از ظرفیت ابرکوه درخواست نداده‌ایم بلکه بر این باوریم که باید به استعدادهای نهفته این دیار برای بالفعل شدن کمک کرد.

وی افزود: در صورت همکاری مسئولان استانی، هنرمندان ابرکوه می‌توانند همانطور که در شعر و ادب سرآمد استان یزد هستند، در بسیاری از رشته‌های هنری نیز بدرخشند و باید علاوه بر شعر به دیگر هنرها و هنرمندان ابرکوه نیز بها داده شود.

حسینی ادامه داد: ندیدن هنرمندان و قصور در مورد آنان به ما به عنوان مسئول برمی‌گردد که زمینه درخشش آنها را فراهم نکرده‌ایم.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان این شهرستان در دیگر نقاط کشور و عدم توجه به آنان در استان یزد با اشاره به یک مثال افزود: وقتی چشمه‌ای بجوشد و ما از آن استفاده نکنیم و مسیر را برای استفاده از آن هموار نکنیم، آب هدر نمی‌رود بلکه در زمین فرو می‌رود و در جایی که دیگران زمینه استفاده از آن را فراهم کرده‌اند، استفاده می‌شود و این مثال هنرمندان ماست.

حسینی با اشاره به معرفی رئیس اداره ارشاد اسلامی ابرکوه در آینده اظهار داشت: باید کسی بر این مسند بنشیند که بتواند به هنرمندان خدمت کند و ما به شدت مطالبات خود از بخش فرهنگ و هنر را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: اگر رؤسای دیگر شهرستان‌های استان کار سنگینی در پیش ندارند در ابرکوه قضیه معکوس است و به واسطه فراوانی هنرمندان در این شهرستان باستانی، کار برای رئیس جدید این اداره مشکل است و کسی باید خود را کاندید این سمت کند که از عهده آن برآید و آمادگی 100 درصد داشته باشد.

حسینی یادآور شد: چشم‌انداز این شهرستان تنها توسعه در زمینه اقتصادی نیست و توسعه فرهنگی یکی از اهداف اصلی ماست و به همین دلیل باید نیرویی توانمند در این جایگاه قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از قابلیت‌های هنری شهرستان ابرکوه گفت: در بخش تعزیه زیبای‌ هایی ذاتی در کار هنرمندان این شهرستان است که باید توسط این اداره جهت‌دهی شود و آن را محوریت کند.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های نمایشی شهرستان ابرکوه و انتقاد از عدم استفاده درست از آنها اظهار داشت: چرا با وجود این همه پتانسیل جشن‌ها هدایت نمی‌شود در حالی که می‌توان در چند محل به صورت متمرکز نمایش‌های خیابانی طنز و با هدف اجرا کرد.

وی افزود: در زمینه‌های هنری کاسب شده‌ایم و در فضایی که به هنرمندان واقعی توجه نمی‌شود، برای اجرای برنامه توسط برخی افراد باید پول‌های هنگفت به حساب‌ها واریز شود.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر به هنرمندان بها داده شود، با تعهدی که در آنان سراغ داریم دکان چنین افرادی که مقوله هنری را سپری برای درآمدزایی قرار داده‌اند، خواهیم بست.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول