اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن نمایش شهرستان درود

فلسفه هنر ارائه تکنیک همدلی است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن نمایش شهرستان درود گفت: فلسفه هنر به خصوص نمایش ارائه تکنیک همدلی است.

فلسفه هنر ارائه تکنیک همدلی است

حجت‌الله خادم‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در حاشیه اجرای نمایش شمر کشووا که در نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی غرب کشور در سالن انتظار کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: در این نمایش دو بازیگر اجرا دارند.

خادم‌فرد با اشاره به قصه نمایش افزود: قصه داستان شکل‌گیری واقعه عاشورا‌، بی‌وفایی کوفیان و دسیسه‌های حکام وقت که منجر به قیام عاشورا می‌شود، است.

وی ادامه داد: شمر در حضور مردم محاکمه می‌شود و خود را سرزنش می‌کند که زمانی در پشت سر حضرت علی(ع) در حمایت از او شمشیر می‌زد و امروز در مقابل اولاد امیر‌المومنین(ع) ایستاده است.

کارگردان نمایش شمر کشووا تصریح کرد: این نمایش نوشته محمد رحمانیان، بازی علی‌رضا قائد و حجت‌الله خادم‌فرد و آهنگساز سید سعید موسوی است.

وی با اشاره به اینکه طرح نخست این جشنواره را مرحوم ناصر مبارک‌شاهی داده خاطر‌نشان کرد: استان‌های غربی از جمله ایلام ،همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه برگرفته از آیین و مناسک‌های خاصی هستند که کرمانشاه بستر مناسبی برای ارائه هنرنمایی هنرمندان این خطه شناسایی شد.

خادم‌فرد در ادامه افزود: فلسفه هنر به خصوص نمایش ارائه تکنیک همدلی است.

مسئول انجمن نمایش شهرستان درود در پایان از مردم کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد و سطح جشنواره را خوب و مدیریت را بسیار عالی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول