اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد همدان خبر داد

عضویت 1500 هنرمند همدانی در صندوق حمایت از هنرمندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیش از یک هزار و 500 نفر از هنرمندان استان همدان عضو صندوق حمایت از هنرمندان هستند.

عضویت 1500 هنرمند همدانی در صندوق حمایت از هنرمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خسرو بیات صبح امروز در جمع اصحاب هنر در شهرستان نهاوند، اظهار داشت: صندوق حمایت از هنرمندان از سال 85 فعالیت خود را رسماً آغاز کرده و تاکنون توانسته بیش از 90 درصد از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان را به عضویت خود درآورد.

وی گفت: از این تعداد 950 نفر زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و 250 نفر نیز توانسته‌اند بیمه تکمیلی، بیمه عمر و بیمه حوادث شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به پرداخت 90 درصد از هزینه‌های بیمه توسط این صندوق اضافه کرد: فقط 10 درصد از هزینه‌های بیمه توسط هنرمندان پرداخت می‌شود که این موضوع کمک بزرگی به این قشر پرزحمت اما، کم‌ادعا در استان است.

وی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به 600 نفر از هنرمندان عضو صندوق در استان خبر داد و گفت: مهرماه امسال به همه افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند و واجد شرایط‌ باشند تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌شود.

بیات به فعالیت 150 انجمن ادبی و هنری در استان خبر داد و افزود: میانگین بیش از 2 هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند که 12 انجمن آنها در نهاوند هستند که سالانه با کمترین مساعدت مالی اقدام به برگزاری جشنواره‌های پرباری در سطح استان و کشور می‌کند که در نوع خود قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مهرماه امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر در همدان برگزار می‌شود که هنرمندان صاحب فن و ذوق از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: توسط وزارت ارشاد به هر انجمن که فعالیت تقویم کاری داشته باشد 500 هزار تومان مساعدت مالی پرداخت می‌شود.

در پایان به 10 نفر از نونهالان قرآن آموز با اهدای هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول