اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

اطلاعات شهدا در قالب علم و هنر ارائه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: اطلاعات شهدا باید به روز و در قالب علم و هنر در دسترس عموم قرار گیرد.

اطلاعات شهدا در قالب علم و هنر ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران سایت "شهیدستان" اظهار داشت: سایت شهیدستان کار ارزشمند و زیبایی است.

وی با اشاره به تعریفی از فرهنگ بیان داشت: فرهنگ سبب شکوه و بزرگی یک ملت می‌شود و همچنین باورها، هنجارها، ارزش‌ها، سنت‌ها و خوبی‌ها را فرهنگ می‌گوییم.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: ملت‌ها با فرهنگ خود زنده هستند و فرهنگ تنها موضوعی است که حرف نخست و آخر را می‌زند.

وی با بیان اینکه در مقاطع مختلف موضوع‌هایی مانند قدرت نظامی و یا برتری اقتصادی حرف نخست را در جهان می‌زدند، اذعان داشت: امروز برتری علمی در جهان مطرح است.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ایران افتخار می‌کند که رتبه 11 رشد علمی جهان را دارد و در منطقه نیز رتبه نخست را در بین کشورهای اسلامی به خود اختصاص داده است.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه در دوره رقابت علمی قرار داریم، افزود: دشمن متوجه این موضوع شده و با صراحت اعلام کرده که در آینده دانشگاه‌هایی مانند آکسفورد و یا هاروارد مهم‌ترین مراکز علمی نیستند، بلکه دانشگاه صنعتی شریف ایران از برترین مراکز علمی می‌شود.

وی گفت: دشمنان با احتمال خطری که نسبت به پیشرفت علمی ایران دارند، هجمه سنگینی را بر روی ما آورده‌اند.

حسنی‌سعدی ابراز داشت: برای دفاع، حفظ و حراست از افکار، اندیشه و باورهای خود نیاز به فعالیت‌های فرهنگی داریم.

وی با اشاره به اینکه 69 درصد از موضوع مطالب نهج‌البلاغه امیرالمومنین علی (ع) فرهنگی است، بیان داشت: هویت، انقلاب اسلامی و شهدای ما فرهنگی هستند.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه یکی از وظایف ما انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است، عنوان کرد: تبلیغ باید دارای شرایط ویژه‌ای از جمله مستند، مستدل، لحن آرام، تأثیرگذاری پیوسته، دربرگیری جوانان و غیرمستقیم باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سایت شهیدستان به صورت غیرمستقیم به تبلیغ شهادت، ارزش‌ها، دین و باورها می‌پردازد.

حسنی‌سعدی افزود: شهیدستان نمونه بارز و عینی یکی از بهترین راه‌های تبلیغ، خلاقیت فرهنگی و گسترش باورها و ارزش‌ها است.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه "اگر شهادت نبود، دین منهدم می‌شد"، ابراز داشت: آنجایی که تمام راه‌ها بسته می‌شود، با انتخاب شهادت از دین دفاع می‌کنیم.

حسنی‌سعدی تصریح کرد: شهدای ما در شرایطی که کشور، فرهنگ، ناموس، شرف، انقلاب اسلامی، خانه و زندگی مردم مورد تجاوز قرار گرفت، مردانه جنگیدند با اینکه می‌دانستند به شهادت می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) دین اسلام را ماندگار و ترویج کرد، افزود: شهادت شهدای ما انقلاب اسلامی را تثبیت، ترویج، تقویت و مستحکم کرد.

حسنی‌سعدی گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت برنده‌ترین سلاح برای اشاعه ارزش‌ها و خوبی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه الگوپذیری در ذات تمام انسان‌ها وجود دارد، عنوان کرد: شهیدستان، شهدا را به عنوان الگو به جوانان معرفی می‌کند.

حسنی‌سعدی خواستار ارائه تصاویر گلزارهای شهدا، کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت، معرفی مراکز نامگذاری شده به نام شهدا در سایت شهیدستان شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات شهدا باید به روز و در قالب علم و هنر در دسترس عموم قرار گیرد.

حسنی‌سعدی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه "عکس‌های شهدا، زینت‌های تاریخ هستند"، ابراز داشت: عکس‌های سایت شهیدستان زینت‌بخش تاریخ ما هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول