اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

نهادینه ساختن فرهنگ نماز رسالت هنرمندان است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نهادینه ساختن فرهنگ نماز و نیایش با ابزار فاخر هنر، رسالت عظیم هنرمندان عرصه‌های مختلف است.

نهادینه ساختن فرهنگ نماز رسالت هنرمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره ‌بین‌المللی عکس نماز و نیایش، احمد علیرضابیگی در خصوص این جشنواره اظهار کرد: نماز بهترین وسیله برای خویشتنداری و کنترل طغیان نفس است.

وی تصریح کرد: نماز تیرگی غفلت را از روان انسان زدوده و یاد خداوند را در همه زوایای روح و اندیشه جاری ساخته و موجب فروغ عقل و خرد می‌شود و از این رو است که قرآن "اقم الصلاه لذکری" را از اسرار نماز عنوان می‌کند.

بیگی تاکید کرد: در عصری که انسان حصارهای اضطراب و تنهایی را بر خود تنیده و روزمرگی و دنیازدگی آفت اصلی حیات بشری است، ‌تسبیح، تنزیه و تقرب به درگاه پروردگار هستی و درک سرمایه گرانبهای بندگی حضرت حق، موجب شکفتگی و انبساط باطن و رهایی از قیود بندگی غیر می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: تذکر،‌ یادآوری و نهادینه ساختن فرهنگ نماز و نیایش با ابزار فاخر هنر، رسالت عظیم هنرمندان عرصه‌های مختلف است و در این میان عکس، عنصری بصری و گویشی بین‌المللی است که پیام تعهد دینی و عشق به مبدأ هستی را فراتر از مرزهای جغرافیایی می‌گستراند.

وی افزود: امید است حضور مشتاقانه و تلاش خالصانه دست‌اندرکاران و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش مورد قبول حضرت حق واقع شود.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول