اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب:

شهرک صنعتی مهربان در مرحله مکان‌یابی است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد شهرک صنعتی در مهربان گفت: شهرک صنعتی مهربان در مرحله مکان‌یابی است.

شهرک صنعتی مهربان در مرحله مکان‌یابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داوود رفیقی صبح امروز در دیدار جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی با امام جمعه مهربان با اشاره به ضعیف بودن بحث صنعت در شهرستان سراب اظهار کرد: شهرستان سراب متاسفانه در بخش صنعت بسیار ضعیف است و آمار زیر یک درصد ارزش افزوده صنعت در شهرستان سراب هم به زمان فعالیت سراب بافت برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارزش افزوده صنعت با کسر آمار کارخانه "سراب‌بافت" در شهرستان سراب زیر نیم درصد است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، به وضعیت صنعت در بخش مهربان نیز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ناحیه صنعتی دوزدوزان با دو واحد فعال و یک واحد غیرفعال در حال فعالیت است، ضمن آنکه به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، اقدامات مناسبی برای ایجاد شهرک صنعتی در مهربان صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر شهرک صنعتی مهربان در مرحله مکان‌یابی است و انتظار می‌رود با آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها سرمایه‌گذاران مهربانی مقیم سایر شهرها، نسبت به سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در زادگاه خود اقدام کنند.

رفیقی، به وضعیت ناحیه صنعتی دوزدوزان اشاره کرد و افزود: ناحیه صنعتی دوزدوزان با 21 هکتار وسعت دارای سه واحد تولیدی است که دو واحد آن فعال و یک واحد غیرفعال است و در سال 91 از محل اعتبارات استانی و یا اعتبارات داخلی شهرک‌های صنعتی، ریالی اعتبار به ناحیه صنعتی دوزدوزان اختصاص نیافت ضمن آنکه این ناحیه فاقد تلفن  است. 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث کارخانه فولاد در ناحیه صنعتی دوزدوزان اظهار کرد: مجوزهای لازم توسط بخش خصوصی برای احداث کارخانه فولاد در ناحیه صنعتی دوزدوزان اخذ شده است و در صورت اجرایی شدن آن تحولی عظیم در بحث صنعت و اقتصاد بخش مهربان و شهرستان سراب به وجود خواهد آمد.

رفیقی با اشاره به آوازه و قدمت فرش دستباف مهربان گفت: فرش مهربان دارای برند جهانی است و متاسفانه در امر صادرات فرش دستباف آن، نام و برند فرش مهربان مورد سوء استفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار می‌گیرد و ارزش افزوده فرش مهربان هیچ‌وقت به این منطقه برنمی‌گردد.

وی تصریح کرد: مشکل اینجاست که تولیدکننده و قالیباف مهربانی در امر صادارت فرش دستباف هیچ نقشی ندارد که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، به شهرت جهانی فرش دستباف مهربان اشاره و اظهار کرد: فرش مهربان شهرت جهانی دارد و نقشه‌های محلی مهربان معروف به نام‌های آبی گل، حاج محرم، افشان، صیاد و بیگلر معروف است که در اندازه‌های 5/1 × ا متری - 3 × 2 متری - 5/3 × 5/2 متری و 4 × 3 متری بافته می‌شود و تعداد بافندگان فرش دستباف در منطقه مهربان بیش از پنج هزار نفر است.

رفیقی افزود: فرش مهربان در قاره آمریکا به کشورهای آمریکا و کانادا، در کشورهای اروپایی به آلمان، ایتالیا، اتریش و همچنین کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس صادر می‌شود و در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله هامبورگ، دموتکس و تورنتو کانادا جایگاه مناسبی دارد. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول