اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث 120 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: در سال جاری 120 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 12 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

احداث 120 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید کیان‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح 360 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده اراک اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌ گرفته هم‌اینک 44 هزار و 500 واحد از واحدهای احداثی در بافت‌های فرسوده آماده بهره‌برداری شده که در سه مرحله به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی هدف از احیای بافت‌های فرسوده را پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه‌ای در شهرها و جلوگیری از رشد نامتوازن شهرها عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با اجرای این طرح‌‌ها علاوه بر توسعه شهری زمینه را برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی آماده کنیم.

به گفته وی در سال جاری 200 هزار واحد در قالب‌های شهری و روستایی به منظور نوسازی واحدها تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد که سقف آن 30 میلیون تومان است.

کیان‌پور اضافه کرد: از این تعداد 100 هزار فقره تسهیلات میان شش بانک مختلف توزیع و 100 هزار فقره تسهیلات دیگر نیز از محل تسهیلات مسکن مهر به متقاضیان خودمالک و انبوه‌سازان برای احداث واحدهای مسکن مهر در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی پرداخت می‌شود.

وی به مشوق‌های پیش‌بینی شده برای انبوه‌سازان برای ساخت واحدهای مسکن مهر در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: انبوه‌سازان و مالکان بخش خصوصی می‌توانند در صورتی که زیر پنج واحد ساخت و ساز کنند بدون نیاز به معرفی افراد واجد شرایط تسهلات بانکی مناسب دریافت کنند و برای آنهایی که بیش از پنج واحد احداث می‌کنند شرایط لازم برای فروش اقساطی واحدها با تسهیلات بانکی 21 درصد فراهم شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکل اصلی شهرهایی مانند اراک و ساوه وجود بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

محمدحسن آصفری افزود: در مناطقی چون فوتبال و کوی سجادیه اراک واحدهای بسیاری وجود دارند که فاقد سند مالکیت هستند به همین دلیل مالکان آنها نمی‌توانند نسبت به نوسازی و احیای بافت فرسوده خود اقدام کنند که از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم سند مالکیت این واحدها را به نرخ بسیار نازل‌تر از قیمت کنونی برای مالکان صادر کنند تا امکان بازسازی بافت‌های فرسوده فراهم شود.

وی از تصویب 40 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات بهداشتی، فرهنگی، انتظامی و رفاهی برای مردم ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی اراک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در میان ساکنین در این مناطق دولت دین خود را به مردم ادا خواهد کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول