اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

محدودیت اعتباری برای ساماندهی بافت‌های فرسوده نداریم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تلاش برای پایدار کردن تخفیفات ماده 26 طرح تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده در قانون بودجه کشور از عدم محدودیت برای ساماندهی این بافت‌ها در کشور خبر داد.

محدودیت اعتباری برای ساماندهی بافت‌های فرسوده نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید کیان‌پور یکشنبه‌شب در جلسه ستاد ساماندهی بافت‌های فرسوده کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 70 هزار هکتار بافت فرسوده در 54  شهر کشور به تصویب رسیده که سهم استان کردستان یک‌هزار و 135 هکتار در 9 شهرستان است.

وی افزود: برای ساماندهی بافت‌های فرسوده استان کردستان محدودیتی نداریم و آماده پرداخت سهم یک سوم وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده در این استان هستیم.

کیان‌پور اظهار داشت: ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نسبت به شناسایی و تعیین محدوده‌های اسکان غیررسمی در حاشیه شهرها اقدام و به ترتیب اولویت، طرح‌های توانمندسازی و ساماندهی اسکان غیررسمی تهیه شده توسط استان‌ها را تصویب می‌کند و به مراجع ذی‌ربط قانونی ارجاع می‌دهد.

وی تصریح کرد: این‌گونه سکونتگاه‌ها هر چند جلوه‌ای از فقر است اما بازتاب کاستی‌ها و نارسایی‌های سیاست‌های دولتی و بازار رسمی نیز محسوب می‌شوند و باید با فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت‌ حداکثری مردم در کوتاه‌ترین زمان به نتایجی رضایت بخش دست یافت.

کیان‌پور افزود: اسکان غیررسمی به سبب باز تولید فقر و گسترش آن،‌ به مخاطره انداختن محیط زیست و تحمیل هزینه‌ای بیشتر برای حل مشکلات در مقایسه با هزینه پیشگیری از آن‌ها، تهدیدی جدی برای پایداری و انسجام جامعه شهری و نیازمند تدابیر ویژه‌ای برای ساماندهی وضعیت کنونی و جلوگیری از گسترش آنها در آینده است.

وی اظهار داشت: از آن‌جا که اسکان غیررسمی از زمینه‌ای فراتر از مکان آن نشأت می‌گیرد و بر محیطی فراتر از مکان آن نیز تأثیر می‌گذارد، چاره‌جویی این مسئله به سیاستگذاری و اقداماتی نه فقط در سطح محلی آن، بلکه در سطح ملی نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در همین راستا سعی می‌شود تخفیفات ماده 26 به صورت پایدار در قانون بودجه جای گیرد و بافت‌های فرسوده سراسر کشور از این تسهلات برخوردار شوند.

کیان‌پور با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت‌ همگانی در خصوص بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین شهرها، استفاده از شاخص‌های میزان موفقیت در جذب مشارکت‌های مردمی، بخش خصوصی و دولتی، توانمندسازی ساکنین، جلب اعتماد عمومی، تولید ثروت ملی با استفاده از قوانین، دستورالعمل‌ها و منابع موجود را از جمله اهداف اولویت دار در این عرصه دانست.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول