اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس قانون برنامه پنج ساله پنجم

سالانه باید 10 درصد از بافت‌های فرسوده احیاء شود

خبرگزاری فارس: معاون شهر‌سازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در قانون برنامه پنج ساله پنجم تکلیفی برعهده دولت گذاشته شده است که هر سال باید 10 درصد از بافت‌های فرسوده موجود در سطح کشور احیاء و نو‌سازی شوند.

سالانه باید 10 درصد از بافت‌های فرسوده احیاء شود

مسعود نریمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه محدوده بافت فرسوده شهرستان اصفهان در سال 1385 مشخص شده است، اظهار داشت: از این زمان تاکنون مقوله بافت‌های فرسوده در سطح کشور به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 460 شهر موجود در سطح کشور دارای بافت‌های فرسوده هستند، اضافه کرد: مساحت حدود 70 هزار هکتار از شهر‌های ایران بافت فرسوده است و نیمی از شهر‌های کشور جزو بافت فرسوده به شمار می‌رود.

معاون شهر‌سازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بافت فرسوده شهر یک چالش و مسئله شهری است، تصریح کرد: در صورتی که تولید مسکن انبوه از جمله طرح‌های مسکن مهر به سوی بافت‌های فرسوده سوق یابد، از ظرفیت‌های خالی موجود در سطح شهر به منظور توسعه شهر‌سازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق این موضوع یک فعالیت جمعی و گروهی را می‌طلبد که بخشی از آن نیز برعهده شهرداری است، ادامه داد: به صورت معمول در بافت‌های فرسوده بحث نو‌سازی مطرح می‌شود و نو‌سازی و به‌سازی بافت‌های فرسوده به تمام مردم اختصاص دارد.

نریمانی تأکید کرد: در قانون برنامه پنج ساله پنجم تکلیفی برعهده دولت گذاشته شده است که هر سال باید 10 درصد از بافت‌های فرسوده موجود در سطح کشور احیاء و نو‌سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه براساس این برنامه پس از گذشت 10 سال نباید در سطح کشور بافت فرسوده وجود داشته باشد، افزود: در حال حاضر بسته‌های تشویقی و حمایتی به احیای بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهر اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول