اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فناوری رئیس جمهور:

قرارداد 14 میلیارد تومانی حق فروش اختراعات در کشور منعقد شد

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تاکنون قرارداد 14 میلیارد تومان حق فروش اختراع و تجاری شدن اختراعات در کشور منعقد شده است.

قرارداد 14 میلیارد تومانی حق فروش اختراعات در کشور منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نسرین سلطانخواه عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح بنیاد نخبگان لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: دانش‌آموختگان نخبه دوره کارشناسی‌ارشد بدون شرکت در آزمون متمرکز می‌توانند در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تحصیلات خود را ادامه دهند.

وی افزود: این اقدام با هدف ترغیب و ایجاد انگیزه به عنوان یک تسهیلات ویژه و بورس تحصیلی در اختیار دانش آموختگان نخبه دوره کارشناسی‌ارشد قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان هم‌چنین در خصوص فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای بنیاد در سال جاری براساس لایحه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی 190 میلیارد ریال است.

سلطانخواه گفت: البته بنیاد منابع اعتباری دیگری مانند حمایت‌های دولت و هم‌چنین مشارکت‌های مالی استان‌ها را نیز دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رابطه با اقدامات حمایتی بنیاد از نخبگان نیز افزود: 140 میلیارد ریال در قالب قرارداد خرید و تجاری کردن اختراعات نخبگان در سطح کشور اختصاص داده شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی نیازمند تلاش و کار مستمر جوانان این سرزمین به عنوان سربازان عرصه علمی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد برای حمایت از نخبگان و محققان برتر کشور است که در این رابطه 10 تا 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به افراد نخبه دارای اختراع پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در هشت منطقه کشور برگزار می‌شود و در مسیر داوری و تایید اختراعات برگزیده جایزه سطح سه و کمک بلاعوض را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این بنیاد به دنبال فراهم کردن شرایطی است که تمام نخبگان بتوانند از فرصت‌های برابر استفاده کنند، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان در استان‌ها ظرفیتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، چرا که بنیاد به دنبال توجه هر چه بیشتر به نخبگان به عنوان سرمایه‌های هر استان است.

معاون علمی رئیس جمهور، امروز به منظور افتتاح رسمی بنیاد نخبگان استان لرستان به خرم‌آباد سفر کرده است.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول