اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی مخترعان داخلی حمایت نمی‌شوند

مخترعی که اختراعش در گوشه‌ای خاک خورد

خبرگزاری فارس: تنیس گوشه‌ای ورزش جدیدی است که از سوی علیرضا علیزاده مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج اختراع شد ولی به‌دلیل عدم حمایت مسئولان، تنها در گوشه‌ای خاک خورد و بعد از گذشت چند سال هنوز به تولید انبوه نرسید.

مخترعی که اختراعش در گوشه‌ای خاک خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا علیزاده‌مقدم دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج که به‌مناسبت رونمایی از میز تنیس گوشه‌ای دور هم گرد آمدند، اظهار کرد: مخترعین از مظلوم‌ترین افراد جامعه هستند.

مخترع اولین ورزش سه‌بعدی جهان در تکمیل حرف خود افزود: ورزش تنیس گوشه‌ای که از سال‌ها قبل در دانشگاه یاسوج اختراع شد متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفت و هیچ حمایت خاصی از آن نشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان داشت: این ورزش که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است به‌دلیل عدم حمایت مسئولان، نبود اطلاع‌رسانی در این زمینه و کمبود بازیکن و مربی حرفه‌ای تنها به‌عنوان یک دکور از آن استفاده شده است.

علیزاده ادامه داد: این ورزش مراحل ثبت ملی و ثبت جهانی را طی کرده و اکنون به‌دنبال انبوه‌سازی آن هستیم تا تنیس گوشه‌ای جایگاه خود را به عنوان یک ورزش بین‌المللی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در ادامه این راه بزرگ نیازمند حمایت مسئولان دانشگاه، وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادها هستیم، بیان داشت: انتظار داریم از ورزش تنیس گوشه‌ای به‌عنوان یک ورزش بومی استقبال بیشتری می‌شد.

مخترع اولین ورزش سه‌بعدی جهان ابراز داشت: تنیس گوشه‌ای تلفیقی از اسکواش و تنیس روی میز است که قوانین و تکنیک‌های خاص خود را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج اضافه کرد: در این ورزش برعکس دیگر ورزش‌ها، ورزشکار باید همزمان سه محور Y،X و Z را در محاسبات ذهنی خود کنترل و به توپ ضربه بزند.

وی ادامه داد: بنا داشتیم که دوره‌های آموزش این ورزش جدید و مفرح را برگزار کنیم ولی به‌دلیل عدم حمایت مسئولان نتوانستیم کار مهمی انجام دهیم و هم‌اکنون دانشجویانی که در این ورزش مهارتی به‌دست آوردند از دانشگاه یاسوج فارغ‌التحصیل شدند.

علیزاده از رسانه‌ها خواست تا برای رسیدن ورزش تنیس گوشه‌ای به جایگاه واقعی خود و معرفی آن به جهانیان همکاری کنند.

این دانشیار رشته ریاضی در دانشگاه یاسوج با بیان اینکه از دانشگاه انتظار بیشتری برای حمایت از این اختراع داشتیم، تصریح کرد: با وجود آنکه ثبت این اختراع را به پیشنهاد رئیس دانشگاه یاسوج به نام این دانشگاه ثبت کردیم ولی آنگونه که باید حمایتی از سوی مسئولان برون و درون دانشگاهی نشد.

علیزاده یادآور شد: با همکاری دانشگاه چهار میز تنیس گوشه‌ای ساخته و برای گسترش این ورزش به چهار دانشگاه کشور ارسال شد ولی به‌دلیل اینکه کارهای تبلیغی و آموزش بازیکنان در این رشته انجام نشد، این میزها تنها در گوشه‌ای خاک خوردند.

* حاشیه

تفاوت چهره این مخترع در هنگامی‌که این اختراع را انجام داده بود با امروز که در حال سخنرانی در جمع دانشجویان بود نشان از گذشت سال‌ها از این اختراع و سن و سال مخترع خود داشت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول