اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختراع تخت بیمارستانی مخصوص بیماران مرگ مغزی

دانشجوی اهری مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: ستار خلیلی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در مسابقات جهانی اختراعات مالزی مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد.

دانشجوی اهری مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، این دانشجو با اختراع (تخت بیمارستانی مخصوص بیماران مرگ مغزی و بدون حرکتی) و (ربات چند کاره به همراه ربات سمپاش) در این مسابقات بین‌المللی شرکت کرده بود موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد.

خلیلی در خصوص دو اختراع برگزیده خود گفت: تخت بیمارستانی مخصوص بیماران مرگ مغزی و بدون حرکتی برای انجام مراحل وزن‌کشی بیماران فلجی و بدون حرکتی طراحی و ساخته شده که بدون دخالت انسان و تیم پزشکی در هر لحظه وزن بیمار که یکی از آیتم‌های اصلی برای درمان است قابل دسترسی بوده تا تیم پزشکی روند درمان را به راحتی انجام دهند.

این دستگاه دارای سیستم رطوبت سنج، سیستم دفع ادرار بیمار بدون دخالت انسان، سیستم مانیتورینگ و بایگانی مشخصات بیمار به همراه داروهای تجویز شده است.

وی، در مورد اختراع دوم خود نیز گفت: ربات چند کاره به همراه ربات سمپاش برای انجام کارهایی که در کشاورزی برای انسان از لحاظ سلامتی مضر است به راحتی می‌تواند کمک کند که از جمله موارد مهم      سمپاشی مزارع و باغات کشاورزی بوده که در دو حالت خودکار و دستی می‌تواند مانور انجام دهد و به طور منظم در عرض 80 دقیقه یک باغ نیم هکتاری را با تراکم درختی متعادل سمپاشی کند.

این ربات از یک مخزن 20 لیتری برخوردار بوده که در صورت لزوم می‌توان با انشعاب از مخزن اصلی و بزرگ‌تر انجام عملیات سمپاشی را افزایش داد، از دیگر کاربردهای این ربات کمک به حیات وحش در حال انقراض تصویربرداری و نمونه‌برداری از محیط زیست و رنگ کاری صنعتی در محیط‌های خاص می‌توان اشاره کرد.

همچنین با توجه به پیچیده بودن شرایط سمپاشی از سیستم پردازش تصویر برای عملیات دقیق و بهتر استفاده کردیم.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول