اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر بنیاد نخبگان کردستان خبر داد

برگزاری جشنواره اختراعات منطقه‌ای زاگرس در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر بنیاد نخبگان استان کردستان از برگزاری جشنواره اختراعات منطقه‌ای زاگرس در شهریورماه امسال در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره اختراعات منطقه‌ای زاگرس در کردستان

رحمت‌الله میرزایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مخترعان استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام در این جشنواره که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به افتتاح دفاتر بنیاد نخبگان در چند روز اخیر در استان‌های همدان و لرستان، اظهار امیدواری کرد که تعداد بیشتری از مخترعان نسبت به سال گذشته در این جشنواره شرکت کنند.

به گفته رئیس دفتر بنیاد نخبگان استان کردستان، این جشنواره در دو بخش مخترعین جدید با اختراعات نو و بخش تجاری‌سازی اختراعات برگزار می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: جشنواره منطقه‌ای زاگرس فرصت مناسبی برای مخترعان دارای اختراعات در مرحله تجاری‌سازی به منظور کسب بازار و رساندن تولیدات خود به تولید انبوه است.

وی با اشاره به اینکه اختراعات ثبت شده می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: لذا باید مخترعان در این فرصت کوتاه نسبت به ثبت اختراعات خود اقدام نمایند تا بتوانند در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و رقابت کنند.

میرزایی نقش برگزاری جشنواره منطقه‌ای زاگرس در جبران عقب‌ماندگی علمی را انکارناپذیر خواند و گفت: این جشنواره موجب گسترش افق دید جوانان و نخبگان منطقه و گرایش آنان به سمت نوآوری و ابداع می‌شود.

رئیس دفتر بنیاد نخبگان استان کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه کردستان استانی صنعتی نیست لذا توجه به اختراعات و کشف استعدادهای برتر زمینه را برای صنعتی شدن استان و تولیدات بر اساس علم را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول