اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کردستان:

کردستان در زمینه اختراعات از استان‌های برتر است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: کردستان در زمینه اختراعات و طرح‌های پژوهشی از استان‌های برتر کشور است.

کردستان در زمینه اختراعات از استان‌های برتر است

رحمت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: نظر به تأکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور، بنیاد کردستان در مهرماه سال 1389 همزمان با 11 استان دیگر آغاز به کار کرد.

به گفته وی، در نمایشگاه دستاوردهای نخبگان استان هفت طرح از 67 اختراع ارائه شده مشمول اعتبار پژوهشی و نوآوری شد و چهار طرح نیز به عنوان طرح‌های برگزیده برای استفاده از تسهیلات سطح دو  بنیاد نخبگان انتخاب شدند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان افزود: 31 پرونده از 186 پرونده مورد بررسی دانش‌آموختگان برتر به منظور بررسی به بنیاد نخبگان ارسال شده است.

وی یادآور شد: ارجاع 8 طرح متقاضی تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان به بنیاد نخبگان یکی دیگر از اقدامات این بنیاد است که 2 طرح آن در مرحله اعطای اعتبار استانی و 4 طرح آن هم در مرحله داوری علمی قرار دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در قالب پوستر، بروشور و بنر در سطح مراکز آموزشی و ادارات استان، اعطای تسهیلات خدمت نظام وظیفه به 15 نفر از واجدین شرایط، اعطای تسهیلات اعتبار پژوهش و نوآوری ویژه مخترعان به هفت نفر که از این تعداد 6 نفر برگزیده نمایشگاه اختراعات استان و یک نفر برگزیده سومین جشنواره نوآوری و شکوفایی در این بنیاد صورت گرفته است.

به گفته رئیس بنیاد نخبگان کردستان، اعطای اعتبار پژوهش و نوآوری بنیاد ملی ویژه برگزیدگان دوازدهمین جشنواره خوارزمی در بخش دانش‌آموزی به نفر سوم بخش کاردانی کامپیوتر و نفر سوم بخش داستان‌نویسی، اعطای تسهیلات وام مسکن به مبلغ 500 میلیون ریال به یک نفر و 800  میلیون ریال به 5 نفر از واجدین شرایط و اعطای اعتبار پژوهشی ویژه پژوهشگران جوان به یک نفر از استادیاران جوان دانشگاه کردستان از دیگر اقدامات این بنیاد است.

وی همچنین برگزاری کارگاه‌های ویژه برای استعدادهای برتر و نخبگان به تعداد 12 کارگاه، بررسی پرونده 68 نفر برای احراز استعداد برتر و نخبگی و ارسال 6 پرونده آن برای داوری به بنیاد نخبگان و فراهم نمودن امکان استفاده از تسهیلات سطح دو اختراعات را از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان کردستان برشمرد.

وی افزود شرکت در جلسات روسای بنیاد شرکت بنیاد کردستان با 13 طرح در جشنواره منطقه‌ای زاگرس در کرمانشاه، شرکت مخترعین سطح 3 در نمایشگاه علم تا عمل هفته دولت در تهران و برگزاری اردوی راهیان نور غرب کشور و بازدید از مناطق عملیاتی مریوان و سنندج از دیگر برنامه‌های این بنیاد در کردستان بوده است.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان حضور این استان در چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با 12 اختراع در بخش ارزیابی، 9 اختراع در بخش تجاری‌سازی و 2 شرکت دانش‌بنیان را یادآور شد و افزود: سه مقام برتر از 8 طرح برگزیده کشوری به نخبگان کردستانی رسید که این موجب افتخار مردم این استان فرهنگی است.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در این جشنواره جمال‌الدین افضلی مقام اول، غلامرضا کریمی مقام هفتم و محمدآسا ادیب‌حسامی با کسب مقام هشتم موفق شدند بیشترین مقام‌ها را در بین تمام استان‌ها نصیب کردستان نمایند.  

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول