اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

نگارش 120 مقاله علمی و 18 اختراع توسط جوان بسیجی دامغانی

خبرگزاری فارس: "علی ربیع‏زاده"، مخترع بسیجی دامغانی موفق به ثبت 18 اختراع مختلف و نگارش 120 مقاله علمی شد.

نگارش 120 مقاله علمی و 18 اختراع توسط جوان بسیجی دامغانی

علی ربیع‏زاده مخترع دامغانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: از سال 81 تا کنون توانسته‏ام 18 اختراع را به ثبت برسانم.

ربیع‏زاده افزود: در دوران دبیرستان، طرح‏هایی در ذهن خود داشتم که فقط به صورت طرح و ایده بود، اما در دوران دانشجویی تلاش خود را بیشتر کردم و نخستین ایده را سال 81 به اختراع رساندم و با 24 حرف، خط ایرانی (سِره) به نام برزین را ثبت کردم و در واقع این اولین اختراع به صورت حجمی بود.

وی عنوان کرد: اختراعات بنده در این چند سال شامل تفنگ نجات غریق، باروری ابرها با پیوند زروناس صوتی، حشره‏کش صوتی، حشره‏کش بادی برقی، تلسکوپ الکترونیک، دستگاه افزاینده و کاهنده فرکانس امواج صوتی، طرح بیوگاز شهری با استفاده از توالت‏های خانگی، دستگاه شش‏کاره ورزشی، دریل دستی با نیروی چرخ گردان، مته دستی با نیروی چپ‏گرد و راست‏گرد افقی، دستگاه کاشی‏کار ساختمان، افزاینده و کاهنده نور لیزر، دوچرخه بادی، آب‌پاش زیست‌محیطی و دستگاه نجاست‏شور فرش بوده است.

این مخترع دامغانی خاطرنشان کرد: تاکنون 120 مقاله در نشریات داخلی و خارجی از من به چاپ رسیده و تألیف سه کتاب که یکی چاپ کاغذی به نام طاق روستایی در دامن کوه دامغان و دو کتاب الکترونیکی بوده نیز موجود است.

ربیع‏زاده گفت: در جشنواره اختراعات دماوند در آبان 90 و در جشنواره اختراعات کشاورزی دانشگاه آزاد دامغان شرکت کردم و در چهارمین جشنواره شهید باهنر تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش و سردار نقدی و جمعی از مسئولان بین 550 طرح ارسال شده در حوزه اختراعات، مقام نخست را کسب کرده و موفق به دریافت تندیس و تقدیرنامه این جشنواره شدم.

وی اظهار داشت: در سال اصلاح الگوی مصرف در جشنواره پارک علم و فن‏آوری سمنان موفق به دریافت تقدیرنامه شدم و ایده و طرح بنده در این جشنواره، درپوش بازیافت زباله‏های آلی خانگی بود.

این مخترع دامغانی افزود: هیچ‏گاه در اهداف خود دنبال مادیات نبوده‏ام و بیشتر رشد علمی در سطح کشور برایم مطرح بود و دوست داشتم همیشه در سطح بالایی از لحاظ علمی حرکت کنم.

وی بیان داشت: به نظر من، علم دو لبه دارد که یک لبه آن ترویج علم بوده که کار معلمان محسوب می‏شود و لبه دوم آن، تولید علم بوده که کار محققان است و علاقه‏مند هستم که در لبه تولید در حرکت باشم.

ربیع‏زاده بیان داشت: بسیج باید محورش کمک به مردم باشد و در حال حاضر از نظر علمی و صنعتی رشد کند، بسیجی باید تحقیق و به افزایش علم خود کمک کند و در علم پیروی کورکورانه نداشته و پایبند به اصول اخلاقی باشد.

وی گفت: از اینکه عضو بسیج فرهنگیان هستم، بسیار خوشحالم و دوست دارم در این عرصه خدمت کنم.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول