اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذر امسال

جشنواره اختراعات در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان قم از برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات در آذرماه امسال در قم خبر داد.

جشنواره اختراعات در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید حسن اخوان علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در سال جدید شناسایی نیروهای مخترع و نخبه استان است که با همکاری دستگاه‌ها اجرایی این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: جذب نیروهای نخبه از دیگر برنامه‌های ما است که این نیروها پس از معرفی در صورت داشتن شرایط نخبگی، جذب بنیاد خواهند شد.

اخوان علوی تصریح کرد:  امسال 20 نفر به مجموعه بنیاد نخبگان استان قم اضافه شوند و البته هر کس شرایط نخبگی را داشته باشد می‌تواند به این بنیاد مراجعه کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم از حمایت‌های اجتماعی و مادی از نخبگان خبر داد و گفت: در بسیاری از موارد به نخبگان کمک‌های مالی ارائه می‌شود و این امر را برای سال جدید در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم میزان این کمک‌ها را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات دولت جذب و نگهداری نیروهای نخبه در ادارات است که این موضوع را در سال جدید پیگیری خواهیم کرد.

وی از اجرای طرح شهید احدی خبر داد و گفت: این طرح به منظور بورسیه نخبگان اجرایی می‌شود که آیین نامه‌ای نیز برای آن طراحی شده است.

اخوان علوی در خصوص کمیته اشتغال دانش بنیان در استان قم بیان داشت: این کمیته در استان در حال شکل‌گیری است که ریاست آن را نیز یکی از معاونان استاندار بر عهده دارد و این کمیته می‌کوشد در راستای بحث اشتغال دانش‌بنیان در استان به اجرای برنامه بپردازد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: در سال 91 تایید وضعیت نخبه‌های قرآنی در استان قم صورت خواهد پذیرفت و کارهای شناسایی نیز بر عهده ما خواهد بود.

وی یکی از طرح‌های مصوب در بنیاد ملی نخبگان را طرح شهاب عنوان کرد و بیان داشت: این طرح مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و به عنوان مهم‌ترین طرح بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود.

اخوان علوی گفت: ما در استان قم در تلاش هستیم تا با اجرای این طرح استعدادهای نخبگان را در راستای نیازهای استان هدایت کنیم.

وی از برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات در استان قم خبر داد و گفت: استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکزی در این جشنواره حضور دارند و این جشنواره در آذرماه برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم ابراز داشت: این همایش قرار است انتقال دهنده تجربیات میان نخبگان باشد و از این طریق اختراعات انجام شده در معرض دید مخترعان دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد.

اخوان علوی در خصوص دیگر اهداف این جشنواره گفت: جریان سازی، ترویج و تبلیغ نخبه پروری، یادگیری، تجاری سازی و... از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی در خصوص تجاری‌سازی گفت: بنیاد نخبگان وظیفه‌ای برای تجارت ندارد اما باید بستر تجاری سازی را فراهم کند که در این راستا با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در تلاش هستیم این بستر برای نخبگان ایجاد شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول