اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‌آموز مدال‌آور در نمایشگاه سوئیس از موفقیت‌‌ها و برنامه‌‌هایش می‌گوید

ساخت ربات کشاورز و ربات مبارز/ تخصصی بودن اختراعات دانشمندان ایرانی

خبرگزاری فارس: دانش‌آموز چالوسی مدال‌آور در نمایشگاه اختراعات سوئیس از کیفیت بالا و تخصصی بودن اختراعات مخترعان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه خبر داد.

ساخت ربات کشاورز و ربات مبارز/ تخصصی بودن اختراعات دانشمندان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، امیر کیان دانش‌آموز سال سوم رشته ریاضی شهرستان چالوس در جلسه‌ای که صبح امروز برای تجلیل از افتخارآفرینی وی در مسابقات بین‌المللی برگزار شده بود، بیان داشت: حدود پنج سال پیش به عنوان نخستین دانش‌آموز راهنمایی در جشنواره خوارزمی استان که مخصوص دبیرستانی‌هاست با این طرح شرکت کردم، اما نه در آن سال و نه در دو سال بعد نتوانستم رتبه‌ای را کسب کنم.

وی بیان داشت: با توجه به کیفیتی که از طرح خود سراغ داشتم و بی‌مهری‌هایی که در استان صورت گرفته بود برای ثبت اختراع در سازمان مخترعان اقدام کردم که پس از بررسی متخصصان توانستم آن را به ثبت رسانده و جواز حضور در این نمایشگاه را نیز دریافت کنم.

کیان ادامه داد: در این نمایشگاه 12 پرفسور از دانشگاه‌های آکسفورد و دیگر دانشگاه‌های معتبر دنیا نسبت به ارزیابی اختراعات اقدام کردند که در نهایت اختراع من رده دوم در بخش دانش‌آموزی را در بین 35 کشور دنیا از آن خود کرد.

وی با اشاره به اختراع خود بیان داشت: این اختراع ربات امدادگر آتش‌نشان با قابلیت اکسیژن‌رسانی است که در صورت بروز آتش و در مسیرهایی که برای حضور آتش‌نشان ممکن نیست کاربرد دارد و با ایجاد اطاقک اکسیژن فرد را از مرگ نجات می‌‌دهد.

این دانش‌آموز نخبه چالوسی در بخش دیگری از سخنان خود به اختراعات دیگر کشورها اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آنچه که در این نمایشگاه بیش از دیگر مسائل خود را نشان می‌داد کیفیت و تخصصی بودن اختراعات مخترعان ایرانی بود.

کیان همچنین از در دست داشتن دو اختراع دیگر خود یعنی ربات کشاورز و ربات مبارز خبر داد.

حسنعلی کیان پدر این دانش‌آموز نیز در سخنان کوتاهی با تشکر از حمایت مسئولان برای فراهم کردن حضور فرزندش در این نمایشگاه خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان از فرزندش شد.

وی اذعان داشت: صحبت‌هایی که فرزندم از افتخارآفرینی‌های فرزندان ایران اسلامی در آن نمایشگاه می‌کند باعث افتخار هر ایرانی است که چگونه کشورهای دیگر برای دیدن کار ایرانیان مشتاق بودند که امیدواریم این مسئله ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول