اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

ارائه 143 اختراع در نمایشگاه منطقه‌ای کوهساران

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از ارائه 143 اختراع در نمایشگاه منطقه‌ای کوهساران شمال‌غرب کشور خبر داد.

ارائه 143 اختراع در نمایشگاه منطقه‌ای کوهساران

علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه دومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی "کوهساران" و نمایشگاه ارزیابی و تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌های شمال‌غرب کشور 23 الی 25 خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با حضور مخترعان استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی به میزبانی بنیاد نخبگان استان زنجان برپا می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: مخترعان دارای گواهی ثبت اختراع در سال 86 و بعد از آن در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اختراعات مخترعان این چهار استان پس از داوری آثار به صورت الکترونیکی انتخاب شده است، افزود: 143 طرح داوری و تایید شده در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

رمضانی از حضور 25 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: از 190 تقاضای ارائه شده به‌ دبیرخانه جشنواره، 143 طرح در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه داوری دوم اختراعات در زمان برگزاری نمایشگاه صورت می‌گیرد، افزود: در صورت تایید هیئت داوران این آثار برای دریافت حمایت‌های مالی و معنوی از بنیاد نخبگان به این بنیاد معرفی می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از اختصاص 30 تا 50 میلیون ریال اعتبار بلاعوض به اختراعات سطح سه خبر داد و گفت: اختراعات سطح دو و یک نیز به ترتیب 200 و 300 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: مخترعانی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده و دارای اختراعات تایید شده باشند از تسهیلات سربازی بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه این افراد به جای خدمت سربازی پروژه‌های مورد نظر را انجام می‌دهند، یادآور شد: در دوره سربازی این افراد پروژه‌های مورد نیاز جامعه اجرایی می‌شود.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از 23 خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه نیز 25 خرداد ماه سال جاری با تقدیر از گروه‌های برتر برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه نسبت به سال‌های گذشته میزان ارائه اختراعات در این نمایشگاه کمتر شده است، افزود: به دلیل سخت‌گیری‌های اداره ثبت اختراعات و ثبت‌نشدن برخی از اختراعات، امکان حضور این مخترعان در نمایشگاه فراهم نشده است.

وی سخت‌گیری‌های اداره ثبت اختراعات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سخت‌گیری‌ها موجب می‌شود تا اختراعاتی که قابلیت بیشتری دارند در نمایشگاه حضور یابند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: باید اختراعاتی در کشور به ثبت برسد که نیازمند داوری دوباره نبوده و هزینه و وقت اضافی را نطلبد.

وی بر ضرورت داوری‌های دقیق‌تر در ثبت اختراعات تاکید کرد و گفت: باید اختراعاتی در معرض دید علاقه‌‌مندان قرار گیرد که قابلیت ارائه‌کردن داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول