اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه:

آماده‌سازی افراد و مشورت با خانواده‌ها مراحل گمشده ازدواج است

خبرگزاری فارس: یک مدرس دانشگاه گفت: مراحل آماده‌سازی افراد برای ازدواج و مشورت با خانواده‌ها، دو مرحله گمشده ازدواج در کشور ایران محسوب می‌شود.

آماده‌سازی افراد و مشورت با خانواده‌ها مراحل گمشده ازدواج است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدجعفر غفرانی ظهر امروز در جمع جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان، اظهار کرد: ازدواج دارای پنج مرحله است که متاسفانه در ایران دو مرحله اصلی آن با عنوان آماده‌سازی فرد برای ازدواج و مشورت با خانواده‌ها در خصوص آداب و رسوم نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه معمولا جوانان ایرانی در ادارات و دانشگاه‌ها، زوج مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند، افزود: جوانان بدون مشورت با خانواده خود در خصوص آداب و رسوم به ازدواج نا آگاهانه اقدام می‌کنند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مراحل خواستگاری در ایران از سوی خانواده‌ها صورت می‌گیرد، افزود: خود جوانان نیز معمولا در دانشگاه زوج مورد علاقه خود را می‌یابند.

وی تحمیل نظرات جوان به خانواده یا برعکس خانواده به جوان در زمینه ازدواج را از مشکلات جامعه برشمرد و افزود: این نوع ازدواج‌ها اغلب با مشکل مواجه می‌شود.

غفرانی با بیان اینکه ازدواج در کشور ایران بر اساس نظرات روانشناسان غربی هدایت می‌شود، افزود: ازدواج اسلامی با این مشکلات کمتر مواجه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش ازدواج در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خاطرنشان کرد: اگر مطالبی که در کارگاه‌ها به زوج‌های جوان ارائه می‌شود، ضبط شود، نتایج مطلوبتری خواهد داشت.

این مدرس دانشگاه برگزاری کارگاه‌های جداگانه برای زوج‌های جوان را تاثیرگذارتر عنوان کرد و گفت: باید از برگزاری جلسات یک طرفه اجتناب کرد.

وی بر ضرورت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در این کارگاه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: باید زمینه طراحی مطلوب برای برگزاری کارگاه‌ها صورت گیرد.

غفرانی با اشاره به ضرورت برگزاری شش کارگاه مهارت‌های زندگی برای زوجین جوان تصریح کرد: باید زوجین نیز در این کارگاه‌ها تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مشورت اسلامی بر پایه عقلانیت است، افزود: باید این نوع مشورت تقویت شده و از آن بهره جست.

این مدرس دانشگاه انتخاب عاقلانه در زندگی را تاثیرگذارتر از انتخاب مشاوره‌ای دانست و گفت: افرادی که زندگی خود را بر اساس مشاوره آغاز می‌کنند در زندگی همواره به مشورت نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول