اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه قم:

ازدواج اصولی و به ‌موقع یکی از نیازهای جامعه است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه قم گفت: ازدواج اصولی و به موقع یکی از نیازهای جامعه است و انجام‌ نشدن ازدواج به صورت صحیح و نیز ندانستن وظایف از سوی زوجین از موانع ازدواج است.

ازدواج اصولی و به ‌موقع یکی از نیازهای جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، احمد طهماسبی در همایش بصیرت خانواده‌ها و کارکنان که با موضوع سلامت و بهداشت روان در حسینیه شهدای تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: ازدواج باید عاقلانه، به موقع، آسان و پایدار باشد.

وی افزود: راه‌اندازی کلاس ازدواج برای جوانان و کارگاه‌های مهارت زندگی و مهارت‌های همسرداری بسیار مهم است.

این استاد دانشگاه با انتقاد از والدینی که مهریه سنگین برای فرزندانشان تعیین می‌کنند، ادامه داد: پدر و مادرها باید بدانند مهر و محبت است که خوش‌بختی می‌آورد و مهریه سنگین خوش‌بختی ندارد.

طهماسبی از تربیت به عنوان عامل مهم در استحکام خانواده نام برد و تأکید کرد: ساختن جامعه سالم بدون تربیت صحیح غیر ممکن است و پدر و مادر نقش مهمی در تربیت خانواده برعهده دارند.

وی اضافه کرد: باید در تربیت فرزند هماهنگی بین پدر و مادر حفظ شود چرا که در غیر این صورت تربیت اثر مطلوبی ندارد و فرزند را دچار سردرگمی می‌کند، هم‌چنین تربیت باید براساس تعالیم اسلام باشد و تعالیم اسلام توصیه‌اش برای تربیت فرزند اخلاق، نماز و حجاب است.

وی گفت: سپاه در اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری در باب بصیرت خانواده پیشرو است.

استاد دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله خانواده مسئله درجه اول کشور ماست، اظهار داشت: پایه اصلی هر جامعه خانواده است و هیچ جامعه‌ای بدون داشتن یک خانواده با نشاط، سالم و سرزنده نمی‌تواند موجودیت مطلوبی داشته باشد.

طهماسبی اضافه کرد: این اسلام دین نشاط و شادابی است و ائمه معصومین(ع) نیز مکرراً از لبخند و شادی به عنوان ضرورت‌های یک جامعه نام برده‌اند.

وی به ترفند‌های دشمنان برای القای فرهنگ منحط غربی به جامعه و وارد کردن فرهنگ مبتذل غرب به خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: دشمن جنگ فرهنگی را به هدف فروپاشی خانواده پی‌گیری می‌کند چون اگر خانواده از هم پاشیده شود نه آیت‌الله بهجت‌ها، نه شهید رجایی‌ و شهید باکری‌ها به وجود خواهند آمد که در این صورت دشمن می‌تواند به راحتی به اهدافش دست پیدا کند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول