اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی:

برنامه‌های پژوهشی در زمینه ازدواج در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: یکی از موضوعات محوری که در پژوهش‌ها به آن پرداخته‌ایم مطالعات مربوط به مقوله ازدواج به ویژه تاثیر مشاوره‌های پیش از ازدواج است.

برنامه‌های پژوهشی در زمینه ازدواج در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد جواد محمدزاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: در طرح آستان مهر 31 درصد از مشاوران در زمینه قبل از ازدواج بحث می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای مهم که مورد پژوهش قرار می‌گیرد بررسی میزان آگاهی والدین با نحوه مواجهه با بلوغ فرزندان است.

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی ادامه داد: علاوه بر این پژوهش‌ها طرح‌هایی که در آن به آموزش والدین تاکید شده است نیز در حال اجرا و یا اجرا شده داریم.

محمدزاده با بیان این مطلب که بخش زیادی از رفتارهای بعد از ازدواج به تربیت خانوادگی افراد ارتباط پیدا می‌کنند، ادامه داد: در این راستا طرح‌هایی مانند طرح مشاوره دختران و مادران با هم را اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه در زمینه آموزش خانواده‌ها آن‌گونه که باید حمایت دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: به هر حال سعی شده‌است که کارهایی که انجام می‌شود عمقی و اثر بخش باشد.

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی عدم وجود نظارت بر تمام دستگاه‌های فرهنگی را دلیل توزیع نشدن خوب نقش‌ها دانست و ادامه داد: با این حال مشهد در زمینه برنامه‌های حوزه خانواده بی‌نظیر است.

محمدزاده در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار بالای شهر مشهد در زمینه‌های نرم‌افزاری خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت بالا را در امور هماهنگی نیز ایجاد کنیم تا بتوانیم نتایج بسیار خوبی بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به پایه‌گذاری بازار ناشران مشهد در محل بازار خاتون سابق اظهار کرد: مرکز فروش محصولات نشری خود را در این بازار دائر کرده‌ایم که همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) افتتاح می‌شود که در آن محصولات نشری متعدی وجود دارد که بسیار کاربردی و برگرفته از تجارب مشاوران در دوره خدمت می‌باشد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول