اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند خواستار شد

پرداخت وام‌های ازدواج در اولویت بانک‌ها باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند خواستار اولویت وام‌های ازدواج در بانک‌های عامل این شهرستان شد.

پرداخت وام‌های ازدواج در اولویت بانک‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مرند با محوریت وام‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و تسهیلات ازدواج اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد که بانک‌های عامل در شهرستان مرند با اولویت قراردادن وام‌های ازدواج برای هر نفر 30 میلیون ریال و یک نفر ضامن معتبر حداکثر در دو ماه آن را پرداخت کنند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته برای مشاغل خانگی در شهرستان مرند 5.5 میلیارد ریال برای چهار هزار و 500 نفر اعتبار اختصاص یافته بود که تاکنون 25 میلیارد ریال از تسهیلات مشاغل خانگی مصوب سال 90 پرداخت شده است که بیشترین وام را بانک ملی پرداخت کرد.

رضوانی تاکید کرد: در شهرستان مرند از سوی بانک کشاورزی و پست بانک بابت مصوبه مجلس، دولت و بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام‌های خوداشتغالی ریالی، گامی برداشته نشده است.

وی گفت: این مسئله در جلسه کارگروه اشتغال استان هم به صورت کتبی و هم حضوری به اطلاع استاندار رسانده شد تا با مدیران کل این بانک‌ها در این خصوص صحبت کند.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان مرند اظهار کرد: در بخش خوداشتغالی 95 درصد سهمیه شهرستان مرند جذب شده است و یک‌هزار فقره وام ازدواج در سه ماهه اول سال 91 نیز به زوج‌ها تعلق گرفته است.

فرماندار مرند افزود: وقتی به آمارها مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌شود با توجه به کثرت بیکاری در این شهرستان با وجود ظرفیت‌ در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار مشکل اساسی، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین عدم پرداخت تسهیلات از سوی برخی از بانک‌ها، باعث شده تا اعتبار اختصاص یافته را نتوانیم جذب کنیم.

وی گفت: بانک‌ها طوری عمل می‌کنند که گویا خودشان تبصره‌ها و قوانینی دارند که باید به آن عمل کنند که این رویه موجب شده تا فقط عده‌ای معدود از این تسهیلات استفاده کنند.

 رضوانی تصریح کرد: این موانع و مشکلات باید با نظارت کارشناسان به صورت جدی پیگیری شود و در عین حال به مسئولان استانی و استاندار آذربایجان‌شرقی که رئیس کارگروه اشتغال استان هم هست اطلاع داده شده و حصول نتایج را پیگیری خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول