اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز میلاد امام زمان (عج) صورت می‌گیرد

برگزاری جشن ازدواج در جوار بوستان شهدای گمنام نکا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: به همت ستاد اقامه نماز شهرستان نکا، اداره تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های متولی امر، جشن ازدواج 12 زوج نکایی در جوار بوستان شهدای گمنام نکا برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ازدواج در جوار بوستان شهدای گمنام نکا

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در نکا بیان داشت: این جشن ازدواج با هدف نهادینه کردن ازدواج اسلامی در جامعه و عهد و پیمان مجدد با شهدای این سرزمین در ادامه راهشان است.

وی ادامه داد: شهدای ما با تقدیم خون پاکشان این انقلاب را بیمه کرد‌ه‌اند و پیمان مجدد با آنها و ادامه راهشان یکی از وظایف مهم ماست.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا گفت: این مراسم همراه با نورافشانی، سخنرانی، مولودی خوانی و جشن و سرور است.

الیاسی خاطرنشان کرد :حکومت امام زمان (عج) تجلی حکومت الهی است و بدین جهت باید در راستای توسعه فرهنگ مهدویت و فرهنگ انتظار مهدی (عج) در جامعه با تمام توان وارد شویم و از جوانان و نوجوانان در این برنامه‌ها استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: شهرستان نکا با دارا بودن بیش از 100 هیئت مذهبی در طول نیمه شعبان با تمام توان وارد شده و جشن‌های بزرگ خیابانی و محفلی برگزار می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان اینکه نشست‌های تخصصی فرهنگ انتظار در نیمه شعبان برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های تخصصی شناخت و سیره امام عصر (عج) آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ انتظار و مهدویت، تشریح ابعاد مختلف زندگی حضرت قائم آل محمد (ع) و تبیین آن از وظایف مدیران فرهنگی و دینی در عصر غیبت است.

الیاسی افزود: فرهنگ مهدویت فرهنگ والایی است که باید در جامعه بسط و گسترش یابد و همه ما موظف به اجرایی کردن این فرهنگ در جامعه و افزایش حب و دوستی به اهل بیت (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه جدایی جوانان از ولایت فقیه و تضعیف فرهنگ مهدویت از اهداف دشمن است، خاطرنشان کرد: برای خنثی کردن توطئه‌های آنان باید بیش از پیش تلاش کنیم تا برای افزایش فرهنگ مهدویت و اهل بیت (ع) موفق شویم.

این مسئول بیان داشت: یکی از تهدیدهای دشمنان علیه اسلام وجود فرقه‌های ضاله و مذهب‌های دروغین است که باید خطر فعالیت فرقه‌های ضاله توسط دستگاه‌های فرهنگی، علمی، دینی، آموزشی و تبلیغی برای مردم بیان شود و آسیب‌شناسی مناسب صورت گیرد.

الیاسی همچنین با آسیب‌شناسی برنامه‌هایی که به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی در شهرستان برگزار می‌شود، ضرورت ارائه یک الگوی مناسب از شادی و سرور را مورد تاکید قرار داده و آن را یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: برنامه متمرکز و محوری در قالب جشن بزرگ خیابانی نیمه شعبان با حضور و مشارکت مسئولان هیئت مذهبی و اعضای کانون مداحان در روز ولادت امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: برگزاری مسابقه فرهنگی میلاد امام زمان (عج)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن در هیئت و مسجد محوری، ارسال پیامک تبریک، احیای شب نیمه شعبان و... از دیگر برنامه‌های این ایام در نکا است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول