اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

مجلس باید عصاره‌ای از فضائل جامعه باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید عصاره‌ای از فضائل جامعه باشد و نمایندگان شاخصه‌های الگویی برای سایر اقشار داشته باشند.

مجلس باید عصاره‌ای از فضائل جامعه باشد

علی‌نعمت چهاردولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار داشت: در همین راستا رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را برای نمایندگان مردم در مجلس داشتند که باید تمام آنها با ریزبینی و دقت نظر تمام اجرایی شود.

وی گفت: از آن جا که مجلس نقش اساسی و مهمی در تعیین سرنوشت مردم دارد، عناصر آن باید نقش الگویی در جامعه داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر نقش الگویی نمایندگان در همه ابعاد،‌ ادامه داد: سالم بودن نمایندگان یکی از موارد مطروحه از جانب ایشان بود به طوری که بر سلامت اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و مالی نمایندگان تأکید کردند و اینکه نمایندگان مجلس باید شاخصه‌های الگویی برای سایر اقشار داشته باشند، بنابراین از توجه به این مهم نباید غفلت کنند.

وی حضور فعال نمایندگان در بحث جلسات و کمیسیون‌های مجلس را از دیگر ضروریات خواند و افزود: نمایندگان به عنوان حاصل تفکر و اعتقادات مردم در مجلس جمع شده‌اند و باید با تمام توان وارد کار شده و با آگاهی و دست پر در جلسات حضور یابند تا نتیجه مشخص و قابل قبولی را از آن شاهد و ناظر باشند.

چهاردولی با بیان اینکه نماینده باید درست از حق مردم دفاع کند و نگاه شخصی نداشته باشد، ادامه داد: مصلحت نظام و مردم باید مد نظر نماینده باشد و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نکند.

وی وضع قوانین درست، منطقی و صریح را از دیگر انتظارات مردم از نماینده خواند و ابراز داشت: وحدت در بین نمایندگان و تعامل آنها با دولت از دیگر مواردی است که باید مد نظر جدی باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید قوانینی را تصویب کند که در حد توان دولت و متناسب با نیاز ملت باشد و نظارت بر انجام درست قوانین را نیز با قدرت و قوت انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت نیز باید بر قوانین تصویبی احترام بگذارد و در راستای اجرایی کردن آنها تمام تلاش خود را به کار گیرد تا ثمره آن در سبد خانوار مردم و افزایش قدرت نظام دیده شود.

چهاردولی با اشاره به اینکه کشور ما به دلیل توطئه‌های دشمنان با مشکلات بسیاری مواجه است، تأکید کرد: به طور قطع وجود وحدت در بین مجلس و دولت و دوری از تفرقه عامل پیشبرد بهتر امور و دستیابی به پیشرفت‌های روزافزون خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فضای مجلس باید معنوی و بهترین الگو برای دیگران باشد، افزود: دوری از بیان برخی الفاظ خارج از شأن مجلس، رعایت حرمت و عزت نماینده‌ها توسط یکدیگر نیز از خواسته‌های مقام معظم رهبری است که باید لحاظ شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت گفت: انتظار می‌رود فضای مجلس چنان بر روی موارد مطروحه در مجلس تمرکز داشته باشد که برای مثال هر یک از نمایندگان در حین بیان نطق پیش از دستور خود و یا ارائه مباحث لازم، شاهد دقت نظر هم‌قطاران خود باشد چراکه این مهم در رفع مشکلات نقش شایان توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول