اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کامران:

نظارت مجلس ‌بر حسن اجرای قانون ضعیف است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار نمایندگی شوخی‌بردار نیست، گفت: در حال حاضر نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین ضعیف است.

نظارت مجلس ‌بر حسن اجرای قانون ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کامران شامگاه گذشته در آیین چهارمین جشنواره تولید کنندگان جوان استان اصفهان با بیان اینکه از مجلس چهارم که من در آن حضور داشته‌ام تاکنون کشور از وزیر صنایع، معادن و تجارت خوبی برخوردار نبوده است، اظهار کرد: شرایط در این وزارتخانه به گونه‌ای بود که یک ‌بار مجبور شدیم وزیر صنعتی که از شهر اصفهان نیز بود را استیضاح کنیم.

وی افزود: نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یکی از مباحثی که در حفظ امنیت داخلی بررسی می‌کنند، عدم تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها است، چرا که به دنبال آن بیکاری و معضلاتی برای کارگران و شاغلان در این بخش به وجود می‌آید که این امر مخل امنیت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظارت نمایندگان بر اجرای قوانین در بخش تولید و صنعت ضعیف است، تصریح کرد: پس گرفتن امضای نماینده در استیضاح و یا سؤال معنا ندارد و این خود نشان دهنده خوب عمل نکردن بعضی نمایندگان مجلس است.

وی افزود: در استیضاح آقای بهبهانی، وزیر راه، بنده به صراحت اعلام کردم در صورتی‌که امضا کنندگان درخواست خود را پس بگیرند، صلاحیت نمایندگی ندارند، چرا که کار نمایندگی شوخی‌بردار نیست.

کامران با ابراز گلایه از تولید کنندگان گفت: نمایندگان در پارلمان مجلس شورای اسلامی قوانین را تصویب می‌کنند، اما برای نظارت بر حسن اجرای آن نیازمند انعکاس مشکلات و مسائل از سوی شما هستند،‌ تا از مسئولان توضیح بخواهند و آنها را به متن قانون ارجاع دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چاپلوسی و مجیزه‌گویی مسئولان باب شده، در حالی که باید رک و به دور از سیاه‌نمایی مسئولان را مورد نقد منصفانه قرار دهیم تا امور اصلاح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق برای بودجه 91 و برنامه پنج توسعه، احکام خوبی برای بخش تولید به تصویب رسیده است، اظهار کرد: مصوب شد، صندوق توسعه 10 درصد به بخش آب و کشاورزی و 10 درصد برای بخش خصوصی در نظر گیرد.

وی وکالت بلاعزل، گذاشتن سند از سوی تولید کنندگان در بانک‌ها به ارزش مبلغ ریالی تسهیلات اخذ شده، مصوب کردن سود بانکی از سوی شورای پول و اعتبار و پرهیز از تک‌ روی در درخواست سودهای بی پایه و اساس از سوی موسسه‌های مالی و بانکی و کمک به تولید کنندگان برای پرداخت جریمه‌ها را از جمله احکام مصوب تسهیل کننده برای بخش تولید کشور در کمیسیون تلفیق برشمرد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول