اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

بازپس‌گیری لوایح منابع طبیعی توسط دولت از سوی مجلس

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی از بازپس‌گیری لوایح منابع طبیعی و جامع خاک توسط دولت از سوی مجلس خبر داد.

بازپس‌گیری لوایح منابع طبیعی توسط دولت از سوی مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید رحیم سجادی ظهر امروز در گردهمایی مدیران سازمان جنگل‌ها، مراتع و امور اراضی جهاد کشاورزی سراسر کشور که در مرکز علمی کاربردی هاشمی‌نژاد برگزار شد اظهار کرد: بر اساس ماده دو قانون لایحه منابع طبیعی، قرار بود سازمان امور اراضی منحل و در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادغام شود.

معاون آب، خاک و صنایع  وزیر جهاد کشاورزی به تشکیل سازمان جدید منابع طبیعی در پی این ادغام اشاره و عنوان کرد: در کنار این لایحه لایحه جامع خاک نیز در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون کشاورزی مجلس بنای ادغام این لایحه با لایحه منابع طبیعی را داشت.

سجادی از باز پس‌گیری لوایح منابع طبیعی و جامع خاک توسط دولت از سوی مجلس نیز خبر داد.

وی افزود: حساسیت امور اراضی از حساسیت آب و خاک در کشور مهمتر است.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی خواستار استقلال سازمان امور اراضی کشور شد و گفت: سازمان امور اراضی یک سازمان حاکمیتی است.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی به افزایش اعتبارات پروژه‌های آبیاری تحت فشار در  سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با این اعتبارات سطح بیشتری از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شوند.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در چند سال گذشته با حمایت جدی دولت اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های نوین در بخش کشاورزی اختصاص یافته و گامی در تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن برداشته شده است.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب شاهد رشد قابل توجهی در توسعه بخش کشاورزی هستیم که افزایش سطح زیر کشت حدود 25 درصد و فعالیت‌های کارشناسی حدود 75 درصد این رشد را موجب شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف در بخش آب و خاک که با حمایت‌های دولت انجام شد شاهد اجرای کاهش میزان مصرف آب کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول