اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور:

مجلس هشتم در مسائل آموزش و پرورش فعال نبود

خبرگزاری فارس: دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور گفت: مجلس هشتم در مسائل مربوط به آموزش و پرورش فعالیتی زیادی نداشت و امیدواریم این نقیصه در مجلس نهم برطرف شود.

مجلس هشتم در مسائل آموزش و پرورش فعال نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود فرشیدی پیش‌ازظهر امروز در دومین اجلاس دبیران کانون‌‌های مدارس اسلامی کشور که در تالار اجتماعات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید آن را دنبال کند، ایجاد امنیت تربیتی و اخلاقی برای دانش‌آموزان و والدین آنها است.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور گفت: در شرایطی که دشمن از طریق فضای سایبری و جنگ‌نرم، درصدد القای تفکرات خود به دانش‌آموزان ما است، مردم از آموزش و پرورش انتظار دارند که این امنیت تربیتی برای فرزندان آنها از سوی متولیان آموزشی فراهم شود.

فرشیدی ادامه داد: ریشه و کلید حل تمام مشکلات کشور در دست معلمان و فعالان عرصه آموزش و پرورش است، زیرا آموزش و پرورش بنابر فرمایشات امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی، بازوی توانمند نظام اسلامی در امور اجرایی است.

وی بیان کرد: در یک نظام اسلامی، مدارس نیز باید شرایط اسلامی را دارا باشند و ما به مدرسه‌ای اسلامی می‌گوئیم که در آن، اصول دین اسلام، در مباحث آموزشی و تربیتی حاکم باشد.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور با اشاره به لزوم حمایت تمام ارگان‌ها در اجرای سند تحول بنیادین در آموزش ‌و پرورش افزود: مجلس هشتم، در مسائل مربوط به آموزش ‌و پرورش فعالیت زیادی نداشت؛ در حالی که در مجلس هفتم، مصوبات بسیار خوبی برای تحول در آموزش‌و پرورش به تصویب رسیده بود.

فرشیدی یادآور شد: قانون شوراهای آموزش‌ و پرورش و همچنین واگذاری چهار میلیارد دلار به آموزش ‌و پرورش، از جمله مصوبات بسیار خوب مجلس هفتم بود که ادامه پیدا نکرد و امیدواریم در مجلس نهم، این نقیصه برطرف شود.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش، تنها بهانه‌ای برای تحول است و نباید در همین سطح متوقف شویم و همچنان که در خود سند نیز پیش‌بینی شده، هر پنج سال یک‌بار می‌توان در این سند، اصلاحاتی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول