اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

رزمایش موشکی قدرت ایران را به رخ آمریکا کشید

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: جمهوری اسلامی با اجرای رزمایش موشکی خود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت خود را به رخ آمریکا و اسرائیل کشید.

رزمایش موشکی قدرت ایران را به رخ آمریکا کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد حبیب‌بن موسی(ع) این شهرستان اظهار داشت: رزمایش سپاه پاسداران انقلاب در رسانه‌های غربی بازتاب‌های گسترده‌ا‌ی داشته است.

وی افزود: یکی از رسانه‌های غربی اعتراف کرده موشک شهاب با 23 هزار کیلومتر بِرد می‌تواند اسرائیل و غرب اروپا را مورد هدف خود قرار دهد و رسانه العربیه نیز اذعان داشته این رزمایش پاسخی از جمهوری اسلامی به شرارت‌ها و تهدیدهای آمریکا و اسرائیل است.

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا به تحریم‌های اخیر تصریح کرد: نمایندگان ملت ایران نیز در جواب این حریم‌ها طرح بستن تنگه هرمز را به دولت پیشنهاد داده است.

نمازی در ادامه با تبریک ایام شعبانیه، برگزاری مراسم‌های جشن و شادی و آذین‌بندی خیابان‌ها و تکایا و مساجد را تعظیم شعائر اسلامی و موجب کوری چشم دشمنان اسلام دانست و عنوان کرد: در کنار برگزاری مراسم‌های جشن و شادی توجه فراوان به قشر ضعیف و نیازمند جامعه، موجب رحمت الهی و بی‌اعتنایی به آنها سبب نزول عذاب الهی است.

به گفته وی بخش زیادی از جامعه امروز در تأمین نیازهای اولیه خانواده خود عاجز هستند لذا زمانی جشن و شادمانی زیباست که توجه و رسیدگی به آنان فراموش نشود تا خدای ناکرده سر گرسنه‌ای بر بالین گذاشته نشود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه از مسئولان خواست تا در بازرسی خود برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های سرسام‌آور اقلام خوراکی مورد نیاز مردم در آستانه ماه مبارک رمضان نظارت بیشتری داشته باشند و با متخلفان و سوداگران با قدرت برخورد کنند.

وی گفت: مسئولان نباید فضای مدیریت را خالی کنند تا سودجویان از فرصت استفاده کرده و هر گونه که بخواهند با مردم برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه کاشان برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، تشکیل ستادهای پشتیبانی و حمایتی در محلات، شناسایی جوانان بیکار و حمایت از آنان، حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت برای خرید جهیزیه، حمایت از بیماران صعب‌العلاج، حمایت از بدهکاران را از جمله برنامه‌های حمایتی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه برشمرد.

نمازی همچنین افزایش بی‌رویه و غیرمتعارف قیمت مسکن در چهار ماهه اخیر را موجب نگرانی مردم دانست و از مسئولین خواست با عاملان افزایش ظالمانه قیمت مسکن برخورد کنند.

وی همچنین به آژانس‌های املاک توصیه کرد: در خرید و فروش مسکن جانب انصاف را گرفته و با خریداران مسکن منصفانه برخورد کنند.

به گفته وی توجه به این مورد در جامعه و اهتمام مسئولان، مساجد، تکایا، شوراها و هیئت امنای و روحانیون مساجد موجب رحمت الهی می‌شود.

نمازی در بخش دیگر از خطبه‌ها تصمیم مسئولان ورزش و فدارسیون فوتبال را مبنی بر برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر در ماه رمضان را موجب افطار کردن روزه جوانان و آن را منافات با دستورات اسلام دانست و اظهار داشت: مسئولان ورزش جمهوری اسلامی در حالی چنین تصمیمی گرفته‌اند که در نظام لائیک ترکیه مسابقات لیگ برتر خود را تعطیل کرده‌اند.

امام جمعه کاشان به مسئولان ورزش کشور توصیه کرد از برگزاری مسابقات لیگ برتر در ماه رمضان خودداری و فعالیت خود را بر محور اسلام  قرار دهند.

وی، اجرای قوانین فدراسیون فوتبال و نادیده گرفتن دستورات اسلام توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی را مایه تأسف خواند و از مسئولان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی خواست در تصمیم خود برای برگزاری مسابقات لیگ برتر تجدیدنظر کنند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن 20 تیر روز نکوداشت و بهداشت مساجد، از هیئت امنای مساجد خواست فضای مساجد را برای عبادت‌کنندگان تمیز و معطر کنند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول