اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان:

کمرنگ شدن پشتوانه مردمی موجب تهاجم نظامی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: اگر دشمنان پشتوانه مردمی به نظام را کمرنگ ببینند در تهاجم نظامی به کشور تردید نمی‌کنند.

کمرنگ شدن پشتوانه مردمی موجب تهاجم نظامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اصغر پرتوی شامگاه چهارشنبه در نشست دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان، اظهار داشت: سیاسیون و جامعه‌شناسان سیاسی امروزه نظام‌های سیاسی را از نظر انسجام قدرت به دو دسته تقسیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از نظام‌های سیاسی متکی به نیروهای نظامی و قدرت خود هستند، افزود: برخی نظام‌ها نیز با تکیه بر نیروی مردمی اداره می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه نظام‌های سیاسی که به قدرت‌های مردمی تکیه ندارند، نظام‌های منسجم و قدرتمندی محسوب نمی‌شوند، افزود: تکیه به قدرت مردمی موجب افزایش قدرت سیاسی هر جامعه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سایه توجه به مردم و به پشتوانه مردم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: نظامی که پشتوانه مردمی داشته باشد،همواره در منازعات و رقابت‌های سیاسی سرآمد رقبا است.

پرتوی یاد آور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران طی 33 سال گذشته به جهان ثابت کرده که تکیه به پشتوانه‌های مردمی موجب دوام و بقای آن نظام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طیفی از توطئه‌ها در طی 33 سال گذشته به نظام تحمیل شده است، بیان داشت: هیچ توطئه‌ای نبوده که استکبار علیه نظام به کار نگرفته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وجود همه این توطئه‌ها با پشتوانه مردمی در راستای جامعه عمل پوشاندن به آرمان‌های خود مستحکم‌تر از گذشته گام بر می‌دارد.

وی پشتوانه مردمی نظام را موجب قوام و پایداری آن عنوان کرد و افزود: پشتیبانی و حضور گسترده مردم خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در طی 33 سال گذشته بوده است.

پرتوی بیان داشت: اگر دشمنان احساس کنند که پشتوانه مردمی نسبت به نظام کمرنگ شده است، در تهاجم نظامی به کشور تردید نمی‌کنند.

وی یادآور شد: چون دشمنان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که مردم همواره پشتیبان نظام هستند، گزینه حمله نظامی به کشور را به کار نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب تصریح کرد: مردم همواره به ضرورت حضور خود در صحنه آگاه بوده و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید اجازه داد همه سلایق سیاسی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، یادآور شد: همان گونه که در انتخابات گذشته نیز همه سلایق سیاسی حضور داشتند در این دوره نیز حضور خواهند داشت.

پرتوی اذعان داشت: حضور پر رنگ مردم در انتخابات موجب ایجاد پشتوانه‌ای قدرتمند برای نظام می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول