اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی:

توان موشکی ایران قدرت نظامی آمریکا را مهار کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: امروز با تکیه بر قدرت موشکی نیروهای مسلح ایران قدرت نظامی آمریکا در منطقه مهار شده است.

توان موشکی ایران قدرت نظامی آمریکا را مهار کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی در مراسم یادواره سردار شهید حسین املاکی در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی در این عصر فصل نوینی فراروی جامعه بشری به‌ویژه دنیای اسلام گشوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس نگاه نوین به انسان شکل گرفته است، افزود: انقلاب اسلامی زمینه خلق تفکری نوین طبق مبانی اسلامی را فراهم آورده است.

ابوترابی دغدغه انسان در دوران مدرنیته را زندگی روزمره عنوان کرد و گفت: تفکری با وقوع انقلاب اسلامی در ایران جوانه زده که به عوالم پس از مرگ می‌اندیشد.

وی تفکر امام (ره) را الهی خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم آورده و آرمان‌های انسانی را زنده کرده است.

وی انقلاب اسلامی را پیام‌آور علم و مدیریت برآمده از دانش و فقاهت توصیف کرد و بیان داشت: آرمان‌گرایی و احیای ارزش‌های متعالی انسانی یکی از بارزترین مبنای انقلاب اسلامی است.

ابوترابی انقلاب اسلامی را تفکری آرمانگرا نامید و خاطرنشان کرد: آرمان احیای عدالت در کره خاکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس انقلاب اسلامی را دریچه‌ای به طرف ظهور امام عصر (عج) ذکر کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در حال حاضر تبدیل به ایده‌ای ماندگار شده است.

وی با تاکید بر اینکه فروپاشی رژیم صهیونیستی آرمانی الهی است، یادآور شد: فراهم آوردن حضور دین در عرصه فردی و اجتماعی بشر از اهداف انقلاب اسلامی است.

ابوترابی دین را دارای ابعاد فردی، سیاسی و اجتماعی در راستای رسیدن به حیات ابدی معرفی کرد و اذعان کرد: فریاد بلند مسلمانان در لیبی، تونس، فلسطین، عراق، بحرین و ... پس از سه دهه پیروزی انقلاب اسلامی لرزه بر استکبار جهانی انداخته است.

ابوترابی ارتقای نقش و جایگاه مردم و همچنین مشارکت کلیدی و تعیین کننده آنها در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود را از جمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمده است تا امکان حضور و مشارکت آگاهانه و با بصیرت مردم در عرصه سیاست را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم کنار گذاشته شوند باطل حضور پیدا می‌کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیام‌آور این است که مردم باید بتوانند در مسائل سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشند.

ابوترابی اقتدار مردم کشورهای لبنان، فلسطین و عراق را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی سبب مقاومت مردم بحرین شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس حضور بیش از 65 درصدی ملت ایران در انتخابات 12 اسفند سال گذشته را نشان دهنده اقتدار انقلاب اسلامی در صحنه سیاسی جهان ذکر کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با پشتیبانی مردم با اقتدار در صحنه حضور دارند.

وی انقلاب اسلامی را ارتقادهنده جایگاه عقل و علم نامید و خاطرنشان کرد: عقل در نگاه دین پشتوانه مستحکمی برای رسیدن به جایگاه انسانی است.

ابوترابی شایسته‌سالاری با محوریت دانش و مسئولیت پذیری در برابر خداوند، انسان و جهان را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: اصل کلیدی و محوری ولایت فقیه بر شایسته‌سالاری استوار است.

وی پیروزی در دفاع مقدس را حاصل شایسته‌سالاری خواند و گفت: شهید املاکی براساس شایستگی قائم مقام لشکر قدس گیلان شده بود.

وی با بیان اینکه نام سردار شهید حسین املاکی پس از 20 سال در ایران طنین‌انداز است، یادآور شد: ایران اسلامی در حال حاضر به دلیل شایسته سالاری در عرصه‌های دفاعی تبدیل به یک قدرت بزرگ جهانی شده است.

ابوترابی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را ثمره شایسته‌سالاری خواند و اذعان داشت: امروز با تکیه بر قدرت موشکی سپاه و ارتش قدرت نظامی آمریکا در منطقه مهار شده است.

نایب رئیس سابق مجلس سکان‌دار انقلاب اسلامی را فقیهی خداترس نامید و افزود: مقام معظم رهبری با اعتقاد به خدا و قیامت این انقلاب را مدیریت می‌کنند.

وی احیای نگاه ابزاری به دنیا را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی دنیا را وسیله‌ای برای رسیدن به آخرت می‌داند و شهدا این پیام را دریافت کردند.

ابوترابی با تاکید براینکه باید نگاه خود به دنیا را تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مبنای عقلانی و معرفتی در اندیشه تغییر نظام جهانی است.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمده است که حضور مردم در جامعه را هموار کند و این آرمان امروز به صورت تابلویی زیبا مقابل دنیا قرار دارد.

وی خاورمیانه دیروز را تابلویی شفاف از قدرت‌نمایی استکبار عنوان کرد و گفت: خاورمیانه در حال حاضر تابلویی زیبا از حاکمیت ملت‌هاست.

ابوترابی با اشاره به اینکه قدرت دفاعی ایران زمینه امنیت ما را فراهم کرده است، بیان داشت: در دهه چهارم انقلاب با استفاده از سرمایه انقلاب باید به قدرت بزرگ اقتصادی منطقه تبدیل شویم و این امر نیازمند تلاش و احترام به تولید ملی و پاسداری از سرمایه ایرانی است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول