اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

کوهبنان ۱۷۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان ۱۷۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کوهبنان ۱۷۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، عباس صالح‌نیا ظهر امروز در آیین پایانی نخستین همایش نام‌آوران فرهیخته کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان نام بام فرهنگی استان کرمان را به خود گرفته است که لقبی زیبا و واقعی است.

وی از ابواسحاق کوهبنانی ریاضیدان و فیلسوف، حسین مظفرفتوحی کوهبنانی کرمانی عارف قرن 10 هجری و مفسر قرآن، شیخ برهان‌الدین کوهبنانی، شمس‌الائمه کوهبنانی، شهید شیخ محمد کوهبنانی به عنوان مفاخر کوهبنان در حوزه فرهنگی نام برد.

صالح‌نیا بیان داشت: با توجه به اینکه کوهبنان در مسیر جاده ابریشم قرار داشته، اقتصاد و تجارت و تولید این خطه از مرزهای ایران اسلامی گذشته و سرزمین چین و هند را تحت شعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مردم مؤمن و ولایتمدار کوهبنان ندای امام راحل را در انقلاب لبیک گفتند، افزود: فرهنگیان کوهبنان در دوران انقلاب اسلامی حمایت خود را از نهضت امام خمینی (ره) اعلام کردند.

صالح‌نیا عنوان کرد: کوهبنان 174 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این امر سند و مدرکی از حضور مردم این شهرستان در جبهه‌ها است.

وی تصریح کرد: تعدادی از جانبازان کوهبنان در این شهرستان خدمت می‌کنند.

صالح‌نیا با اشاره به اینکه کوهبنان شهرستانی با سوابق درخشان در تمام زمینه‌ها است، ابراز امیدواری کرد: همایش نام‌آوران فرهیخته کوهبنان مقدمه‌ای برای رشد و تعالی این شهرستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و ... باشد.

وی از فرهیختگان کوهبنان خواست تا تجربیات، علم و دانش خود را در اختیار نسل جوان قرار دهند.

امام جمعه کوهبنان افزود: نسل جوان کوهبنان نیز در زمینه‌های مختلف از جمله برنامه‌های قرآنی و نهج‌البلاغه رتبه‌های برتر استانی را به خود اختصاص دادند.

صالح‌نیا از راه‌یابی هشت نفر از جوانان فعال عرصه قرآنی به مرحله کشوری خبر داد و ابراز داشت: این امر نشانگر استعدادهای درخشان این شهرستان است که باید شناسایی و شکوفا شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول