اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

فرهنگ شهادت مظهر اقتدار ایران در جهان است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: فرهنگ شهادت مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان است.

فرهنگ شهادت مظهر اقتدار ایران در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از ساری، سیدمحمد طباطبایی‌نسب پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر که در مسجد جامعه ساری برگزار شد با بیان اینکه نکته مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا است، اظهار داشت: امام راحل فرمودند، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا را دارای ابعاد مختلف دانست و گفت: مرور بر دستاوردهای فرهنگ شهادت از مهم‌ترین مواردی است که متدینان و موحدان دین باید در استمرار آن بکوشند.

* پیروزی نخستین دستاورد فرهنگ شهادت در نظام اسلامی است

این مسئول نخستین دستاورد فرهنگ شهادت را پیروزی اعلام کرد و یادآور شد: شهادت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و با این فرهنگ انقلاب استمرار یافت.

طباطبایی‌نسب با اشاره به اینکه زندگی امامان معصوم و رشادت‌های علمای دین به جهان ثابت کرد که دین از سیاست جدا نیست، تصریح کرد: کودتای سقیفه بر این بود که دین از سیاست جدا نشود، در حالی که تفکر بنی‌امیه جدایی دین از سیاست بود.

وی به تلاش دشمن در دوران غیبت کبری امام عصر(عج) اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در تلاش است تا جدایی دین از سیاست را در جوامع اسلامی ترویج دهد.

* دشمن درصدد جدایی دین از سیاست است

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تبلیغات وسیع دشمن را برای جدایی دین از سیاست گسترده دانست و ابراز داشت: دشمن برای اسلام‌زدایی یک میلیارد و 300 میلیون مسلمان تبلیغات مسمومی را به راه انداخته است تا اسلام را تنها در نماز و سیاست را برای خودشان خلاصه کند.

وی از دیدگاه استکبار جرم شیخ فضل‌الله نوری را در کنار هم دانستن مشروعه با مشروطه اعلام کرد و یادآور شد: چون شیخ فضل‌الله مدافع جدا نبودن دین از سیاست بود او را به دار کشیدند.

طباطبایی‌نسب شهادت مدرس را نیز در مخالفت جدایی سیاست از دین دانست و ادامه داد: شیخ فضل‌الله نوری، امام و شهدا خون خود را دادند تا باور جدا نبودن دین از سیاست یک فرهنگ شود.

* انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار تقویت شد

وی با بیان اینکه عزت انقلاب اسلامی در جهان بیش از پیش است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مقابله با قدرت پوشالی آمریکا تقویت شد.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به اقتدار نظام اسلامی در صحنه سیاست بین‌المللی پرداخت و اضافه کرد: سیاست جهانی پذیرفت که نظام مقتدر دنیا نظام جمهوری اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: مظهر اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران فرهنگ شهادت است.

طباطبایی‌نسب تحول سیاسی ایجاد شده در تونس و مصر را ناشی از فرهنگ شهادت عنوان کرد و گفت: تمام هم و غم جهان اسلام نابودی استکبار به ویژه اسرائیل است.

* دشمن درصدد جدایی اهل بیت و فرهنگ شهادت از جوانان است

وی با تاکید بر اینکه دومین دستاورد فرهنگ شهادت تغییر باورها است، متذکر شد: دشمن درصدد است تا اهل بیت(ع) و فرهنگ شهادت را از جوانان ما بگیرد.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سومین دستاورد فرهنگ شهادت را نشان دادن لیاقت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با قابلیتی که داشتند لایق شهادت شدند.

این مسئول شهدا را تربیت شدگان مکتب ناب اسلام دانست و اذعان داشت: آنانی که درد دین داشته باشند شهادت نصیب‌شان می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت شهادت 72 تن از یاران امام در فاجعه هفتم تیر 1360 و چهار شهید استان مازندران، شهیدان حجت الاسلام عبدالوهاب قاسمی، عبدالحسین اکبری، عمادالدین کریمی و نیز شهید عباسعلی ناطق نوری از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید استان و دادگستری مازندران برگزار شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول