اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان باقرشهر در بازدید از جانبازان باقرشهری:

ایثارگران مروجان فرهنگ شهادت هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران گفت: جانبازان و ایثارگران مروجان فرهنگ شهادت هستند.

ایثارگران مروجان فرهنگ شهادت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مسئولان باقرشهر پیش از ظهر امروز و همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور در منزل جانبازان و ایثارگران از مروجان ایثار و شهادت بازدید کردند.

امام جمعه باقرشهر در دیدار با جانباز سرافراز حجت ترکاشوند ضمن ارج نهادن به ایثار و از خود گذشتگی جانبازان و رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به مقام والای جانبازان اشاره کرد و گفت: ایثارگران و جانبازان مروجان فرهنگ سرخ شهادت هستند که آن را از مولای خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ارث برده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی در ادامه عنوان کرد: جانبازان و ایثارگران به غیر از آثار معنوی که در زندگی خود از آن بهره‌مند می‌شوند، در عقبی به شفاعت ائمه اطهار علیهم‌السلام در بهشت برین سکنی می‌کنند.

شهردار باقرشهر در ادامه این بازدید به مقام والای جانبازان در جامعه و در بین مردم اشاره کرد و افزود: در جامعه امروز ما، همگان وظیفه داریم قدردان ایثار و مجاهدت‌های کسانی که در سخت‌ترین لحظات این انقلاب از جان و مال خود گذشتند و در لبیک گفتن به امام خود لحظه‌ای تردید نکردند، باشیم.

رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک و برادرزاده جانباز حجت ترکاشوند نیز در اعلام شرح حال ایشان گفت: این جانباز سرافراز با بیش از 30 ماه سابقه حضور در جبهه در بسیاری از عملیات‌ها حضور داشتند و چون آرپی جی زن فعالی بود در جبهه به او لقب شکارچی تانک داده بودند.

حسین ترکاشوند عنوان کرد: او بارها مصدوم شد و پس از بهبودی دوباره به جبهه رفت و در نهایت بر اثر جراحت شیمیایی و موج انفجار در بیمارستان تحت معالجه قرار گرفت و در حال حاضر سال‌هاست در منزل بستری است.

وی ادامه داد: در ایام بعد از جانبازی نیز بارها دچار مشکلات جسمی بسیاری شد و یک‌بار نیز چهار ماه هرگز نخوابید و شب و روز بیدار بود.

برادرزاده جانباز حجت ترکاشوند در پایان یادآور شد: خانواده این جانباز خانواده‌ای اهل علم و فضیلت هستند و دو تن از فرزندان ایشان در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند و روحانی هستند.

در پایان این دیدار از این جانباز با اهدای شاخه‌های گل، لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

همزمان با اعیاد شعبانیه و ایام ولادت با سعادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) که به نام روز جانباز نامگذاری شده، به همت امور ایثارگران شهرداری باقرشهر و با حضور امام جمعه، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر، فرمانده بسیج، مسئول هیئت رزمندگان اسلام باقرشهر و رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک و اعضای شورای اسلامی روستای قمصر از جانباز سرافراز حجت ترکاشوند دیدار و عیادت شد.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول