اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نخستین همایش ملی لاله‌های انتظار گزارش می‌دهد

بردبار: به شهادت پدرم افتخار می‌کنم

خبرگزاری فارس: فرزند شهید رحیم بردبار گفت: به شهادت پدرم افتخار می‌کنم به خاطر اینکه پدرم با حضورش در جبهه خاری در چشمان دشمن بود.

بردبار: به شهادت پدرم افتخار می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همایش ملی لاله‌های انتظار شنبه شب برای نخستین بار با محوریت پایگاه اطلاع‌رسانی رزمندگان شمال کشور در ساری با هدف بازخوانی مجدد پیام شهدا و یادآور یاد و خاطره پیروزی آزادسازی مهران در ساری برگزار شد.

این مطلب را می‌شد از نام جلسه و از حضور خانواده‌ها شهدا در جلسه حس کرد، محفل محفل شهدا بود و بیشتر مدعوین جلسه از کسانی بودند که عزیزانشان را در جنگ با دشمن از دست دادند و یا شاهد شهادت عزیزانش در جبهه بودند.

به گزارش فارس، سرهنگ هادی بصیر نخستین سخنران این مراسم پس از خیر مقدم گویی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی رزمندگان شمال بود که با بازخوانی شهادت برادرش، شهید اصغر بصیر رنگ و بوی جبهه را در این مراسم برای حضار تداعی کرد.

نسل سومی‌ها نیز در این مراسم نماینده‌ای برای بازخوانی جنایت‌های صدام داشتند که با حضور دختر شهید رحیم بردبار، نسل سومی‌ها هم در این مراسم از معنویت شهدا بی‌بهره نبودند.

سرهنگ علیجان میرشکار نفر دیگر سخنران این مراسم بود که خود فرمانده جنگ و نشانه‌ای از میراث دفاع مقدس بود و در این مراسم با بازخوانی صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد انقلاب منطقه و هدف شهدا به تشریح واقعیت‌های جبهه و جنگ پرداخت.

اما دیگر نماینده نسل سومی‌ها که خود به خیل شهدا پیوست و پدر بزرگوارش را به نمایندگی از نسل سوم انقلاب در این مراسم فرستاد، پدر شهید احمدی روشن بود.

دیگر مهمان ویژه این مراسم نیز همسر داریوش رضایی‌نژاد بود که با حضور دخترش در این مراسم بزم شهدا را تکمیل کرد.

* جنگ ما دانشگاه انسان‌سازی بود

مسئول برگزاری کنگره شهدای مازندران در این مراسم اظهار داشت: اگر کلمه دفاع مقدس از ابتدای نام جنگ ایران و عراق حذف شود جنگ کشور ما با سایر جنگ‌های دنیا تفاوتی ندارد.

مفید اسماعیلی ادامه داد: چیزی که جنگ ما را متمایز از سایر جنگ‌های دنیا می‌کند وجود جوانانی بود که مانند علی‌اکبر (ع) در جبهه‌های نبرد حضور یافتند.

وی با اعلام اینکه جنگ ما دانشگاه انسان‌سازی بود، یادآور شد: بازخوانی وصیتنامه‌های شهدا این موضوع را به خوبی اثبات می‌کند.

در ادامه سرهنگ هادی بصیر با بازخوانی نحوه شهادت دو برادر بزرگوارش در جنگ اظهار داشت: امام خمینی (ره) در ابتدا چشمان مردم ایران و سپس جهانیان را بیدار کرد.

* حفظ حجاب از دغدغه‌های اصلی شهدا بود

وی که با بازخوانی نحوه شهادت برادرش شهید اصغر بصیر صدای درد‌کشیدگان در جبهه را بلند می‌کرد، اظهار داشت: شهدا با اهدای خون خود از ما خواستند که امام (ره) و آرمان‌های امام راحل را حفظ کینم.

هادی بصیر خطاب به زنان این مرز و بوم بیان کرد: حفظ حجاب از دغدغه‌های اصلی شهدا بود و حتی با اهدای خون خود این موضوع را به ما گوشزد کردند.

فرزند شهید رحیم بردبار دیگر سخنران این مراسم بود که با وجود وی، نسل سومی‌های این محفل بهتر با موضوع دفاع مقدس آشنا شدند.

* پدرم با حضورش در جبهه خاری در چشمان دشمنان بود

روهما بردبار به خوبی به تشریح مشکلاتی که به خاطر نبود پدر در زندگی وجود دارد پرداخت.

با صحبت‌های این دختر نسل سومی انقلاب، صدای اشک در چشمان نسل سومی انقلاب که در زمان صحبت‌های دو سخنران قبلی فقط نظاره‌گر بودند، حلقه بست.

روهما بردبار در ادامه به برخی طعنه‌هایی که از طرف کسانی که آشنا به دفاع مقدس بودند پرداخت و خطاب به دشمنان اسلام بیان کرد: به شهادت پدرم افتخار می‌کنم به خاطر اینکه پدرم با حضورش در جبهه خاری در چشمان شما بود.

* به پدرم افتخار می‌کنم

وی بیان کرد: افتخار می‌کنم به پدری که با حضور در جبهه‌ای حق علیه باطل سربلندی را برای کشور ما به ارمغان آورد.

به گزارش فارس، محمدرحیم بردبار بعد از شش سال حضور مستمر و فعال در جبهه‌های نبرد در روز جمعه 13 تیر 1365 در حالی که برای اقامه نماز وضو ساخته بود بر اثر اصابت ترکش بمب‌های هواپیمایی عراقی به شهادت رسید.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول