اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید سقز:

ترویج فرهنگ شهادت مقابله با هجمه همه‌جانبه دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سقز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای ایثارگران در دفاع مقدس مقابله جدی با هجمه‌های دشمنان است.

ترویج فرهنگ شهادت مقابله با هجمه همه‌جانبه دشمنان است

کیانوش ثقفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که اقداماتی مهم و اساسی در این راستا انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سقز تصریح کرد: کار فرهنگی از اولویت‌های این دستگاه است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب این وظیفه را به درستی انجام خواهیم داد.

به گفته ثقفی‌نیا، شناساندن آرمان‌های شهدا و ایثارگران به جامعه از چنان اهمیتی برخوردار است که در صورت سهل‌انگاری در آن، آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وی هدف و آرمان شهدا و ایثارگران در تقدیم جان و بخشی از اعضای خود را تثبیت و استمرار نظام الهی خواند و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند متخصص آن بوده و افرادی که در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند برای تحقق این مهم تاثیرگذارتر هستند.

ثقفی‌نیا اضافه کرد: در صورتی که افرادی غیر از جامعه ایثارگر از فرهنگ ایثار سخن بگویند نه تنها اثرگذار نیست بلکه جامعه هدف از ایثارگری فاصله می‌گیرند.

وی در ادامه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برگزاری یادواره‌های شهدا تاکید کرد و آن را زمینه‌ای برای تحقق اهداف جامعه ایثارگر و شهدای والامقام در جامعه دانست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سقز اطاعت از دستورات امام و رهبری مبنی بر جلوگیری از فراموش شدن نام و یاد شهدا، رساندن پیام شهدا به جامعه و عطرآگین کردن فضاهای جامعه به فضاهای ایثار و شهادت را از جمله اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا دانست.

ثقفی‌نیا افزود: ضرورت توسعه خدمات فرهنگی و ورزشی برای خانواده شاهد، ایثارگران و جانبازان با توجه به وضعیت کنونی جامعه و توسعه جنگ نرم و تأکید بر آن توسط دشمنان جمهوری اسلامی، در جامعه الزامی است و باید به آن توجه دو چندان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سقز حدود هزار نفر جانباز و ایثارگر که بسیاری از آنها مسئولیت‌های مهمی در جبهه‌های جنگ داشته‌اند، وجود دارد که این نشان از دین‌باوری و ولایت‌مداری مردمان این شهرستان است.

ثقفی‌نیا در پایان اظهار داشت: وظیفه بنیاد در قبال جامعه هدف ایثارگری، برنامه‌ریزی و تلاش برای صیانت و رشد و اعتلای مادی و معنوی جامعه هدف در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، امور حقوقی و قضایی و امور اقتصادی است و این مهم از افتخارات کارکنان این اداره به شمار می‌آید.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول