اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

اجرای 54 برنامه فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای 54 برنامه فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد.

اجرای 54 برنامه فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در جمع فرهنگیان ایثارگر استان زنجان اظهار کرد: جانبازان نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی خاطرنشان کرد: جانباز بودن افتخاری برای هر شخص محسوب می‌شود، چرا که حضرت ابوالفضل(ع) نیز به عنوان جانباز نمونه سرآمد جانبازان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس 2هزار و 368 فرهنگی حضور داشتند، افزود: این تعداد فرهنگی به احتساب زمان جنگ 30 درصد از فرهنگیان آموزش و پرورش را شامل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از فرهنگیان حاضر در دفاع مقدس 425 به درجه والای جانبازی نائل آمدند، اضافه کرد: همچنین 93 آزاده نیز در این دوران تحویل کشور شد.

نظری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جامعه کثیری از ایثارگران را تشکیل می‌دهد، افزود: سال گذشته 54 برنامه فرهنگی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان به علت انجام موفق برنامه‌های فرهنگی موفق به کسب رتبه نخست کشوری در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه فعالیت‌های علمی رشد مطلوبی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر کشور ایران از نظر رشد علمی پیشرفت‌های زیادی را داشته است و از نظر رتبه‌بندی در رتبه 17 جهانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل مهمی که در حال حاضر کشور از نظر علمی در رتبه خوبی قرار دارد، ایثار و فداکاری است که توسط جانبازان و ایثارگران انجام شده است.

نظری تجلیل از جانبازان را وظیفه همگانی دانست و افزود: باید به منزلت و شأن اجتماعی جانبازان در جامعه ارزش بیشتری قائل شویم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول