اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد و محقق علوم دینی:

بزرگ‌ترین مدافعان اهل بیت از اهالی قزوین بودند

خبرگزاری فارس: استاد و محقق علوم دینی گفت: بزرگ‌ترین مدافعان اهل بیت از اهالی قزوین بوده و هستند، 19 نفر از یاران امام زمان(عج) طالقانی هستند.

بزرگ‌ترین مدافعان اهل بیت از اهالی قزوین بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین با اشاره به اینکه امت اسلامی نخستین امتی نیست که دچار غیبت امامش شده است، اظهار کرد: غیبت امام زمان (عج) یک امر الهی بوده و در دوره‌های قبل نیز آثاری از غیبت دیده شده است.

وی اذعان کرد: در بحث انتظار همه فرق اسلامی بدون استثنا در انتظار قیام یک مرد بزرگ انقلابی از نسل پیامبر خاتم به نام مهدی هستند.

ادیب یزدی افزود: این اتفاق نظر به حدی است که حتی تندروترین گروه‌های اسلامی یعنی وهابیان نیز این موضوع را پذیرفته‌اند و به طور جدی از آن دفاع می‌کنند و آن را از عقاید قطعی و مسلم اسلامی می‌دانند.

ادیب یزدی در ادامه بیان کرد: حضرت مهدی (عج) در سن 33 سالگی عروج فرمودند ولی همچنان بر روی زمین مانند بقیه انسان‌ها حیات دارند.

ادیب یزدی با اشاره به مقام والای حضرت مهدی (عج) بیان کرد: وجود حضرت مهدی بر روی زمین نشانه پایین بودن مقام ایشان نسبت به حضرت عیسی بن مریم که در آسمان قرار دارند، نیست.

ادیب یزدی گفت: شهر قزوین بزرگانی داشته و دارد که از مدافعان اصلی اهل بیت و تشیع هستند، قزوین از مدارهای تشیع در کشور است.

وی عنوان کرد: اصحاب حضرت مهدی (عج) 313 نفر هستند و 19 نفر از این اصحاب در طالقان هستند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) راجع به یاران حضرت در طالقان اذعان کرد: برای امام دوازدهم گنج‌هایی در طالقان است که طلا و نقره نیست، بلکه مردانی هستند که قلب‌های آن‌ها از شجاعت مانند پاره آهنی است که شکی در ایمان به خدا در آن ورود نمی‌کند.

ادیب یزدی افزود: آنها مردانی هستند که شب‌ها برای عبادت نمی‌خوابند، قلب‌هایشان مانند چراغی نور دهنده است و آرزو دارند در راه خدا شهید شده و به فیض شهادت برسند.

شعار اصحاب حضرت مهدی (عج) یالثارات الحسین است

ادیب یزدی ادامه داد: شعار آنها  این است که می‌گویند "یالثارات الحسین"، ولایت فقیه نیز ستون اصلی نظام اسلامی است و ما باید از ولایت فقیه حمایت و اطاعت کنیم تا اسلام از گزند دشمنان محفوظ بماند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول