اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه آموزش راهنمایی تحصیلی خراسان‌رضوی:

جشنواره خوارزمی از ابتکارات خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه آموزش راهنمایی تحصیلی خراسان‌رضوی گفت: جشنواره خوارزمی از ابتکارات خراسان رضوی است ومقدمات کشوری شدن آن فراهم شده است.

جشنواره خوارزمی از ابتکارات خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اصغر روحبخش ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه پژوهش در دانش‌آموزان دوره راهنمایی در رشته‌های 9 گانه و در 4 مرحله برگزار شد.

رئیس گروه آموزش راهنمایی تحصیلی خراسان‌رضوی از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور 700 دانش آموز مقطع راهنمایی در استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: این جشنواره 13 تا 15 تیرماه امسال در دو مرکز تربیت معلم شهید بهشتی و هاشمی نژاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان خراسان‌رضوی مبدا جشنواره نوجوان خوارزمی است و با توجه به دستاوردها و موفقیت‌های برپایی آن، این جشنواره در آینده به صورت کشوری برگزار می‌شود.

رئیس گروه آموزش راهنمایی تحصیلی خراسان‌رضوی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان برای حضور در جشنواره نوجوان خوارزمی خراسان‌رضوی، گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره به دو برابر سال گذشته افزایش یافت.

روحبخش با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی امسال در قالب 9 رشته علمی برگزار می‌شود، گفت: المپیادهای علمی، رباتیک، نانو، موضوعات علمی، رشته‌های ادبی مثل احساس واژه‌ها، مهارت‌های آزمایشگاهی، دست سازهای علمی و پژوهش‌های علمی از جمله رشته‌های این جشنواره است.

وی ادامه داد: 6 هزار و 6 نفر رشته در سطح استان و در سطح آموزشگاهی در مرحله مقدماتی این جشنواره شرکت کردند که از این میان 351 دختر و 350 پسر موفق به راهیابی به مرحله استانی شدند.

وی حرکت به سوی یادگیری واقعی را هدف اصلی جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد و گفت: ایجاد روحیه علمی و پژوهشگری، جستجوگری و حاکم شدن روحیه کار تیمی در بین دانش‌آموزان از جمله اهداف و دستاوردهای جشنواره نوجوان خوارزمی است.

روحبخش بیان داشت: حرکت به سوی پایه‌های علمی از اهداف سند تحول بنیادین کشور است بنابراین از طریق این جشنواره‌های علمی بدنبال مجموعه تغییراتی در حوزه احساس، هیجانات و تغییرات فلسفه اسلامی - ایرانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول